Fler som haft ehec?
Jag insjuknade för en månad sedan i ehec och är ej helt återställd ännu. Undrar om fler här har varit med om att få ehec och era upplevelser.
Jag gick 2 dagar och var trött på jobbet och dålig i magen, bara diarrér. På Lördagen och Söndagen sov jag mest och hade dålig aptit. Måndagen veckan efter kände jag mig bättre och åt som vanligt sedan kom Tisdagen då jag insjuknade rejält. Det jag åt spydde jag upp, sov bara och kunde knappt ens dricka. I en vecka kämpade jag med att äta och hålla huvudet i schack för man känner sig helt värdelös när man ligger hemma på soffan och knappt kan äta eller vara vaken. Speciellt innan man fått svar från vårdcentralen om vad som händer med en.
Veckan efter började det bli uppförsbacke, jag orkade göra lättare saker igen men var helt slut efter en så enkel sak som att tömma diskmaskinen. Aptiten återhämtade sig och jag njöt av att kunna äta, varje tugga var en fröjd för magen och smaklökarna.
Måndag 2 veckor efter insjuknandet åkte jag till jobbet igen. Trött och illamående men det skulle gå envis som man är. Efter frukost kom mitt illamående och känsla av orkeslöshet. Övervägde att köra hem men efter ett tag släppte det och det flöt på igen. Lyckades ta mig igenom dagen blott ovetandes om vad jag var sjuk i. Tisdagen dagen efter kom min dom och läkaren skickade hem mig. Ehec, hade aldrig hört talas om sjukdomen, men inte så konstigt när så få insjuknar i det varje år. Bara att åka hem och ta dagarna som den kommer. Nu är det äntligen lite ljusare, jobbat i Måndags och igår fram tills innan middag då kroppen igen sa ifrån. Svimfärdig och ilmamående åkte jag hem från jobbet. Idag är jag hemma och har mest sovit och kollat serie. Jag är vanligtvis en aktiv och energirik person så det är otroligt jobbigt att inte kunna göra vad jag brukar. Hoppas på en bättre dag imorgon. Känns som detta aldrig får ett slut // Ett ehec offer med känslig mage