Emmaljunga sento hoppig/skakig
Hej, någon här som har Emmaljunga sento?
Har provkört vår inomhus med sonen. Upplever att sonen "hoppar/skakar" när jag kör den. Ska det vara så?
Hej, någon här som har Emmaljunga sento?
Har provkört vår inomhus med sonen. Upplever att sonen "hoppar/skakar" när jag kör den. Ska det vara så?
Hej!
Dokumentera egenheten så du har det på film i mobilen och kontakta återförsäljaren.
Om du har offroad däck så vibrerar vagnen alltid, även inomhus vilket märks redan i butiken. Släta däck vibrerar mindre. Men den borde inte vara hoppig inne på slätt golv även om punkteringsfria hjul är inte följsamma som lufthjul utan gör vagnen lite hoppig och skakig utomhus för minsta gruskorn, trots att vagnarna säljs in som terrängvagnar och har fjädring.
Vi har precis hävt köpet av vår Emmaljunga Sento Max.
Det var ett återkommande typ rasslande ljud som inte är acceptabelt för en så pass dyr vagn. Vi reklamerade vagnen direkt, de bytte bakaxeln. Den både lät och däcket satt aldrig fast ordentligt. Vi fick lämna in vagnen igen men ljudet var fortfarande kvar, bara lite mindre. Då begärde jag att häva köpet och vi var överens om det.
Har även läst på TrustPilot att någon hade problem som skulle kunna vara samma.
Vi endast provkörde vagnen, konstaterade och dokumenterade felen och gjorde inga ändringar, vagnen var monterad i butik.
Ifall man behöver reklamera är det viktigt att man gör det inom rimlig tid och att de inte kan skylla på dig. Men man kan först fråga om säljarens åsikt. Dokumentera egenheten så snart som möjligt som referens och bevis.
Vi fick åka 48 mil till denna närmaste återförsäljare bara i reklamationsärendet (6 mil tur och retur fyra gånger). Egentligen ska det inte kosta något för konsumenten att reklamera men vi orkade inte bråka om det.
Hoppas det blir bra!
Allt gott!