• Anonym (Karina)

    Otroligt gnällig 10 månaders

    Jag har en tjej på 10 månader som från födseln var så snäll och nöjd. Efter att hon blev 4 månader förändrades det dock helt och hållet. Hon har sedan dess varit otroligt gnällig, missnöjd, frustrerad och arg. Hon har lärt sig krypa och gjorde det vid 8 månader vilket hjälpt aningen. Däremot är det en PINA att åka bil med henne numera då det är gnäll, skrik och gråt. Samma gäller i vagnen. Vi får inte byta blöja eller klä på henne utan att hon ålar sig bakåt på golvet och skriker. Vi har börjat med up and go blöjor men klädbyten är fortfarande ett stort problem. När hon ska äta brukar det också vara problem. Sekunden hon ätit klart börjar hon nästintill alltid GALLSKRIKA från ingenstans och vill ner på golvet. Nästan som att någon plågar henne. 


     


    Ibland kollar jag och sambon på varandra och undrar vad som är fel. Ibland gnäller hon från morgon och kväll oavsett vad vi gör om dagarna. Vi brukar hålla henne sysselsatt och besöka öppna förskolan, åka till lekparker, leka hemma eller hos kompisars barn etc. Oavsett vad vi gör är det gnäll till slut ändå. Allergier rör det sig inte om för det har vi redan tagit upp med BVC. 


     


    Jag förstår att det första året är tufft för de små som genomgår mycket i sina kroppar och hjärnor men till denna grad känns omänskligt. Jag vill sällan ta mig ut med lillan numera för jag är så mentalt slut efteråt när hon skrikit, gråtit och gnällt hela tiden. Jag känner mig värdelös som inte kan få mitt barn nöjt och är trött på att vända ut och in på mig själv. Ingenting jag gör hjälper.


     


    Vi har tänkt hela tiden att ?vid 6 månader blir det bättre?. ?Efter si och så lång tid blir det bättre?, men det blir snarare värre?


     


    Snälla säg att vi inte är ensamma? 

  • Svar på tråden Otroligt gnällig 10 månaders
  • Luh

    Har tyvärr inget bra svar, men vill skicka en stor varm kram till er ❤️

    Förhoppningsvis är det bara en jobbig fas. 🙏 

  • Anonym (Komjölksprotein?)

    Är hon kollad för komjölksprotein? Brukar inte synas på prover utan man får ett schema för att ta bort och sätta tillbaka.

  • Anonym (Komjölksprotein?)
    Anonym (Komjölksprotein?) skrev 2024-06-25 15:11:10 följande:

    Är hon kollad för komjölksprotein? Brukar inte synas på prover utan man får ett schema för att ta bort och sätta tillbaka.


    BVC brukar inte ha jättebra koll på sånt.
  • Anonym (ont)

    låter som att hon har ont någonstans, skulle boka tid till en läkare istället för bvc. Som tidigare nämnt, komjölksprotein.


    Kan vara tänder, gaser eller vad som helst. Vad händer om ni ger henne smärtstillande? lugnar hon sig?

Svar på tråden Otroligt gnällig 10 månaders