• Anonym (Rik)

    Ny partner och ekonomi.

    Hur viktigt är det för er när ni träffar en ny partner med pengar? 

    Har förstått att min nya sen ett år tillbaka har en hel del pengar men först nu i helgen har jag förstått att han har betydligt mer än vad jag tidigare trott. Han är inte den som skryter om det eller visar upp det och vet du inte om det så märker du inte av det alls. 


    Han bor i ett äldre hus som han nu håller på att renovera. Äger en del äldre bilar men den nyaste bilen är runt 20 år gammal. Är inte den som måste ha det nyaste finaste, modernaste etc. Är hellre den som lägger pengar på upplevelser och äventyr men det måste inte vara lyx där heller. 

    Själv har jag inte så mycket pengar, bor i hyreslägenhet och äger också en 20 år gammal bil. 


    Även om han är betydligt rikare än mig så är jag väldigt glad att vi är ganska lika i tänket. Hade han varit den som visat upp hur rik han verkligen är så hade vi inte passat ihop alls. 


    Pengar är bra att ha men inget man måste visa för hela världen genom att köpa eller äga dyra materiella ting bara för att man kan. 


     

  • Svar på tråden Ny partner och ekonomi.
  • Anonym (marian)

    Hur viktigt är det för oss med vad? 
    Att vår nya har pengar?

    Jag förstår inte riktigt din fråga. 

  • Anonym (Rik)
    Anonym (marian) skrev 2024-06-25 13:30:10 följande:

    Hur viktigt är det för oss med vad? 
    Att vår nya har pengar?

    Jag förstår inte riktigt din fråga. 


    Ja, precis. 
  • Anonym (marian)
    Anonym (Rik) skrev 2024-06-25 13:35:02 följande:
    Ja, precis. 
    För mig är det inte viktigt att en man är rik, men jag vill att han ska ha ordning på torpet. Betala räkningarna i tid, spara regelbundet och allmänt bete sig som en vanlig människa. Det blir så mycket lättare då och roligare att kunna göra saker tillsammans såsom resa eller annat kul. 
  • Anonym (Ja du)

    TS partner verkar inte tycka det är viktigt.

  • Anonym (Mimmi)

    För mig räcker det med att han är självförsörjande och har ett ordnat liv.

  • Anonym (Frisco)
    Anonym (Rik) skrev 2024-06-25 13:25:16 följande:
    Ny partner och ekonomi.

    Hur viktigt är det för er när ni träffar en ny partner med pengar? 

    Har förstått att min nya sen ett år tillbaka har en hel del pengar men först nu i helgen har jag förstått att han har betydligt mer än vad jag tidigare trott. Han är inte den som skryter om det eller visar upp det och vet du inte om det så märker du inte av det alls. 


    Han bor i ett äldre hus som han nu håller på att renovera. Äger en del äldre bilar men den nyaste bilen är runt 20 år gammal. Är inte den som måste ha det nyaste finaste, modernaste etc. Är hellre den som lägger pengar på upplevelser och äventyr men det måste inte vara lyx där heller. 

    Själv har jag inte så mycket pengar, bor i hyreslägenhet och äger också en 20 år gammal bil. 


    Även om han är betydligt rikare än mig så är jag väldigt glad att vi är ganska lika i tänket. Hade han varit den som visat upp hur rik han verkligen är så hade vi inte passat ihop alls. 


    Pengar är bra att ha men inget man måste visa för hela världen genom att köpa eller äga dyra materiella ting bara för att man kan. 


     


    Så länge du är kvinna och han är man är det inga problem.
  • Anonym (Man)

    Jag själv har en hyffsat normal lön men alltid tänkt långsiktigt och gjort en del bra affärer och har betalt av hus bill mm och investerar regelbundet.

    Min partner behöver inte vara rik, men bor hon i hyresrätt och inte sparar regelbundet väntar en knaper pension och jag ser ju helst att vi då kan sätta lite guldkant på tillvaron så nog skulle jag dra öronen åt mig.

  • Anonym (Kärleken till det gröna)

    Jag har kämpat för vad jag tycker är en bra lön och ville ha en partner som har ungefär samma möjligheter, eftersom jag aldrig fick resa och uppleva saker som barn och ungdom. Nu har vi gjort de resorna och det är t.o.m så att vårt barn (nu student) blev blasé och tycker att det inte vill resa mer just nu även om vi betalar.

    Så nu blev det en liten gård med skog istället, så blir det vår nya guldkant. Att se allt som växer, att gynna amfibier och svalor och fladdermöss och ha klövvilt och tranor och häger runt knuten- det är en lyx som knappt går att värdera i pengar. 

    Så pengarna som vissa köper dyra bilar för växer här medan vi sover, och dessutom är det fantastiskt vackert.

  • Anonym (Artist76)

    Ekonomi  så han kan betala räkningar.  

  • Anonym (Ojan)
    Anonym (Rik) skrev 2024-06-25 13:25:16 följande:
    Ny partner och ekonomi.

    Hur viktigt är det för er när ni träffar en ny partner med pengar? 

    Har förstått att min nya sen ett år tillbaka har en hel del pengar men först nu i helgen har jag förstått att han har betydligt mer än vad jag tidigare trott. Han är inte den som skryter om det eller visar upp det och vet du inte om det så märker du inte av det alls. 


    Han bor i ett äldre hus som han nu håller på att renovera. Äger en del äldre bilar men den nyaste bilen är runt 20 år gammal. Är inte den som måste ha det nyaste finaste, modernaste etc. Är hellre den som lägger pengar på upplevelser och äventyr men det måste inte vara lyx där heller. 

    Själv har jag inte så mycket pengar, bor i hyreslägenhet och äger också en 20 år gammal bil. 


    Även om han är betydligt rikare än mig så är jag väldigt glad att vi är ganska lika i tänket. Hade han varit den som visat upp hur rik han verkligen är så hade vi inte passat ihop alls. 


    Pengar är bra att ha men inget man måste visa för hela världen genom att köpa eller äga dyra materiella ting bara för att man kan. 


     


    Det viktiga är väl att min partner har ordning på sin ekonomi och inte befinner sig i en skuldsituation med kronofogden efter sig. Sen hur mycket pengar hen har är oväsentligt. Min ekonomi styr ju ändå mitt leverne och leva på någon annan finns inte i mitt tänk. 
Svar på tråden Ny partner och ekonomi.