• Wstn

    Skolväska högstadie

    Jo jag vet att det är långt kvar tills dottern börjar 7an, då blir det bussåking och ny skola och en ny skolväska.

    Den som hon har nu hänger knappt ihop och det är lika bra att ta tag i det kommande problemen redan nu.

    Hon har både add och lättare autism, dyslexi samt dyskalkyli, är utredd för allr och medicineras för det så vardagen fubgerar relativt bra 

    Men nu ska pappa köpa en ryggsäck så hon kan släpa med sig sin skoldator och annat, fuktionabel och snygg bör lira ihop.

    Och risken är att jag köper en rosa/lila/gul med blåa dansande elefanter på är överhängande 😂.

    Så för att hon inte ska bli utskrattad så vad är inne nu? Tänker inte köpa värsta svindyra tiktoc influencerväskan men iaf något så hon inte blir utskrattad första dagen. Vi ska dra runt nu på sommaren och det skadar inte att hålla ögonen öppna.

    Så kom gärna med tips

  • Svar på tråden Skolväska högstadie
  • Mrs Moneybags

    Är det inte enklare att hon köper en själv?
    Min son brukar kolla in saker online och så skickar han länken till mig och så beställer jag...om det är ett rimligt pris! Glad

  • Anonym (Annat)

    Som ovan, låt henne välja väska själv,. 
    Här springer barnen runt med skoldatorn i en väska avsedd för den och böcker under armen så ryggsäck verkar inte inne alls. 

  • Anonym (Abc)

    Svart axelväska i skinn/skinnimitation är det som verkar inne, finns hur mycket som helst till bra pris.

    Var noga med att det dels finns dragkedja till stora facket och dels flera mindre fack inuti där minst en har dragkedja också.

Svar på tråden Skolväska högstadie