Rädda relationen
15år i relationen och det känns som om jag står och trampar på samma ställe med min man. Vi är båda i sen 30års ålder. Vi har det vanliga livet numera, Jobb, hus, barn och hund. Men något som retar gallfeber på mig är att min man ständigt söker uppmärksamhet från andra kvinnor - i hemlighet. Han har blivit påkommen med främmande sms mitt i nätterna, avstängt ljud på telefonen, även i flygplansläge. Flertal gånger där han även snackat skit om mig för att få någon typ av "tyck synd om mig"-del. Nu är vi inne i en period där han åter igen stänger in sig långa stunder på toaletten, skiftar mellan snäll & fräser/irriterad.
Något jag aldrig riktigt förstått är att vi alltid har knullat som kaniner. Enligt honom öppnade jag upp en helt ny värld av sex. Så varför då behöver man söka sig till andra? Om han varit fysiskt otrogen vet jag inte, känner att jag vill inte veta. Psykiskt, ja, där skulle jag säga att han varit otrogen många gånger.
Han vägrar parterapi.
Han vill inte att jag ska prata med någon annan om våran relation. Han har inte på något aktivt sätt försökt reparera elationen alls.
J
Finns det något annat än parterapi?