• Anonym (Va i)

    Får upp lättklädda bilder på Facebook

    Vad har hänt med Facebooks algoritm?? Senaste månaden har jag fått upp massor av lättklätt och även naket i mitt flöde. Mestadels animerade bilder på tjejer med jättebröst. Jag har aldrig någonsin sökt på eller klickat på något liknande så känns helt sjukt att var och varannat inlägg är såna bilder. Är jag ensam om det här?? Någon som har svar på vad det här kan bero på och hur jag får bort det?? Jag döljer allt och anmäler även om det är uppenbara nakenbilder men inget hjälper. Har ingen i min närhet som kan ha tagit sig in på mitt konto och kollat på sånt heller. Kan jag ha blivit hackad? Jag kan ju inte öppna min Facebook bland folk ifall något sånt ploppar upp. 

  • Svar på tråden Får upp lättklädda bilder på Facebook
  • Fjäril kär

    Väldigt mycket sånt spammande i olika grupper nu på Facebook har jag sett. Jag är administratör i flera grupper och  det anmäls som satan just nu just såna bilder.
    Mycket botar. 

    Mitt tips är att se upp med vilka som kan skicka vänförfrågan.  Ju fler fejkkonton som skickar förfrågan ju fler skitbilder  poppar upp i olika grupper . 

  • Anonym (Va i)
    Fjäril kär skrev 2024-06-24 12:50:38 följande:

    Väldigt mycket sånt spammande i olika grupper nu på Facebook har jag sett. Jag är administratör i flera grupper och  det anmäls som satan just nu just såna bilder.
    Mycket botar. 

    Mitt tips är att se upp med vilka som kan skicka vänförfrågan.  Ju fler fejkkonton som skickar förfrågan ju fler skitbilder  poppar upp i olika grupper . 


    Okej! Kan tänka mig att det är mycket botar, men konstigt att inte de som ansvarar över innehållet och algoritmen försöker få bort skiten mer än vad de redan gör. Jag minns faktiskt inte senast jag fick en vänförfrågan där och har definitivt inte fått det av någon bot. Känns som att det är vanligare att män får såna förfrågningar och förslag på opassande sidor.

  • Anonym (Gj)

    Får Inte upp lättklätt precis men istället äckliga videor på djur som gör sina behov tex på facebook då. Kan detta också vara botar som lägger ut sådant

  • Anonym (Va i)
    Anonym (Gj) skrev 2024-06-24 15:26:13 följande:

    Får Inte upp lättklätt precis men istället äckliga videor på djur som gör sina behov tex på facebook då. Kan detta också vara botar som lägger ut sådant


    Också extremt märkligt. Känns som att Facebook håller på att gå åt skogen och att de inte har något vettigt att fylla flödena med nu när det inte är så många som lägger upp grejer längre. 

  • Anonym (Gj)
    Anonym (Va i) skrev 2024-06-24 21:26:34 följande:

    Också extremt märkligt. Känns som att Facebook håller på att gå åt skogen och att de inte har något vettigt att fylla flödena med nu när det inte är så många som lägger upp grejer längre. 


    Ja faktiskt. Tycker 90 procent av det man får upp i flödet är skräp som inte ger något att titta på. Sedan förstår jag inte vilken människa som vill se äckliga djurvideor eller inlägg om toalettbehov. Detta fick jag upp idag
  • Anonym (Va i)
    Anonym (Gj) skrev 2024-06-27 10:47:03 följande:
    //Ja faktiskt. Tycker 90 procent av det man får upp i flödet är skräp som inte ger något att titta på. Sedan förstår jag inte vilken människa som vill se äckliga djurvideor eller inlägg om toalettbehov. Detta fick jag upp idag

    Ja jag får upp otroligt mycket ointressant i flödet, men är tuttbilderna jag stör mig på mest för det känns inte ok. Har anmält några inlägg men inte ett enda har tagits bort för att de inte bryter mot reglerna. Udda att sånt är ok och får ligga kvar. 


    Men alltså vad är det där. Ska det vara kul? Kanske hade irriterat mig ännu mer om jag hade fått upp en massa inlägg om toalettbesök. Skulle verkligen vilja veta varför algoritmerna gör att vi får upp så mycket av den här typen av inlägg. 

  • Anonym (Jag tror att...)

    Jag tror att det ofta går till såhär, man får upp en sådan bild, så kommenterar man den med "Varför är det här i mitt flöde?" eller på något sätt interagerar med den, så tror facebooks algoritm att man inte alls är en kvinna utan en snuskgubbe och så får man mer. Så beklagar man sig över detta och algoritmen tror ännu mer att man är en snuskgubbe, kanske att man projicerar och sedan är det bara lightporr överallt och man har ingen som helst glädje av detta.

  • Anonym (Jag tror att...)
    Anonym (Jag tror att...) skrev 2024-06-27 20:35:31 följande:

    Jag tror att det ofta går till såhär, man får upp en sådan bild, så kommenterar man den med "Varför är det här i mitt flöde?" eller på något sätt interagerar med den, så tror facebooks algoritm att man inte alls är en kvinna utan en snuskgubbe och så får man mer. Så beklagar man sig över detta och algoritmen tror ännu mer att man är en snuskgubbe, kanske att man projicerar och sedan är det bara lightporr överallt och man har ingen som helst glädje av detta.


    Själv får jag lightporr, kosttillskott för testosterontillskott, meet hot balkan wives,  och reklam för hårtransplantationer. Facebook tror att jag är en medelålders man helt enkelt.
  • Anonym (Jag tror att...)
    Anonym (Jag tror att...) skrev 2024-06-27 20:38:12 följande:
    Själv får jag lightporr, kosttillskott för testosterontillskott, meet hot balkan wives,  och reklam för hårtransplantationer. Facebook tror att jag är en medelålders man helt enkelt.
    Förresten! Letar man efter leggings får man "sexiga kvinnor på gymmet" i algoritmen. Tydlig koppling.
  • Anonym (Va i)
    Anonym (Jag tror att...) skrev 2024-06-27 20:35:31 följande:

    Jag tror att det ofta går till såhär, man får upp en sådan bild, så kommenterar man den med "Varför är det här i mitt flöde?" eller på något sätt interagerar med den, så tror facebooks algoritm att man inte alls är en kvinna utan en snuskgubbe och så får man mer. Så beklagar man sig över detta och algoritmen tror ännu mer att man är en snuskgubbe, kanske att man projicerar och sedan är det bara lightporr överallt och man har ingen som helst glädje av detta.


    Har aldrig kommenterat eller gillat något random inlägg som jag har fått upp i flödet, knappt att jag interagerar med mina vänners inlägg längre. Men på samma sätt som de nu tror att det är sånt man vill se så borde de ju förstå att man inte vill ha sånt när man döljer och anmäler inläggen. 

Svar på tråden Får upp lättklädda bilder på Facebook