• Anonym (Förvirrad 40åring)

Hen flyttar ut, kan man hitta tillbaka ?

Efter 20+ år så har vi hamnat i ett läge där vi båda är ute efter olika saker i våras relation. Vi har 2 barn (tonåringar), ett gemensamt ägt hus.

Hen önskar mera av en kompis relation och jag önskar något som en vanlig relation. Det senaste åren har det knappt funnits något intimt mellan oss, det har sakta dött ut. Efter många samtal om hur vi önskar att ha det mellan oss har vi landat i att vi båda vill olika saker som ni blivit att hen valt att flytta.
    Jag älskar hen och hade verkligen önskar att det skulle vara resten av livet.

Min fråga är hur vanligt är det att man hittar tillbaka till varandra igen, hur skall man betesig mot hen för att öka chanserna att kännslorna kommer tillbaka ?
    Eller är det bara att acceptera läget och försöka gå vidare ?

Allt är upp och ned just nu, vet inte hur man skall förhålla sig till en.

Tacksam för hjälp

• Svar på tråden Hen flyttar ut, kan man hitta tillbaka ?
  • Anonym (Blekinge)

Om ni vill olika saker så pass mycket att separation är enda lösningen så hur skulle det då kunna finnas en väg tillbaka?  Känslor som dött kommer inte tillbaka.  Din partner  har ju förklarat tydligt att känslorna inte finns där längre och under era 20 år så har dom ju inte precis dött hux flux heller.
    Ni har uppenbart levt på konstgjord andning i några år redan och då blev separation resultatet. Ni har ju redan försökt leva så och det gick inte  

Du behöver acceptera läget. Tänk så här också att varför vill du ha någon som så tydligt inte längre vill ha dig? 

• Anonym (J)

Det är inte troligt att din partner kommer vilja ha annat än en kompisrelation med dig.
    Enda sättet att fortsätta tillsammans är om du kan acceptera ett förhållande utan intimitet. 

• Anonym (Gilla läget)

Det är slut och kommer vara slut.

• anonym gullviva
    Anonym (Blekinge) skrev 2024-06-24 11:30:08 följande:

Om ni vill olika saker så pass mycket att separation är enda lösningen så hur skulle det då kunna finnas en väg tillbaka?  Känslor som dött kommer inte tillbaka.  Din partner  har ju förklarat tydligt att känslorna inte finns där längre och under era 20 år så har dom ju inte precis dött hux flux heller.
    Ni har uppenbart levt på konstgjord andning i några år redan och då blev separation resultatet. Ni har ju redan försökt leva så och det gick inte  

Du behöver acceptera läget. Tänk så här också att varför vill du ha någon som så tydligt inte längre vill ha dig? 

Fast en separation kan kanske utveckla personerna var för sig, man kanske tappat lite av sig själv i en lång relation? Gått in i slentrian. 
    En separation kan få en att må bra i sig själv igen och då kanske få upp ögonen för sin fd ige n? 
    Tror dock ej på att gå tillbaka till det som varit utan isf bygga på ngt helt nytt! 

Jag har separerat efter över 20 år dock ofrivilligt fr min sida. Men jag vill ej tillbaka till det som  var..
    Men vi har numer roligt tillsammans när vi ses och hittat tillbaka till varandra, just nu som vänner bara. Men vi mår bättre än på länge!

Kanske en dag känner vi att vi vill satsa igen?  Båda av oss han antytt detta iaf.
Svar på tråden Hen flyttar ut, kan man hitta tillbaka ?