• Anonym (Oldiegoldie)

Embryoåterföring medan man ammar?

Jag har ett barn som jag fortfarande ammar (hen är 15 månader). Jag skulle vilja göra en embryoåterföring men kliniken sa att man inte ska ha ammat på 3 månader för att vara godkänd. Är det jättesvårt för ägget att fästa om man fortfarande ammar? De sa att det beror på hormoner som gör proceduren svårare. Är inte redo att sluta amma men vill heller inte vänta med syskon pga hög ålder. Nån som vågat testa ändå att göra en återföring trots amning? Vi betalar ju själva per återföring så man vill ju inte kasta 20.000kr i papperskorgen.

• Svar på tråden Embryoåterföring medan man ammar?
  • Anonym (r)

Om kliniken har den regeln har de den av något skäl, skulle aldrig betala den summan för att bara testa.

• Anonym (Oldiegoldie)
    Anonym (r) skrev 2024-06-23 17:09:56 följande:

Om kliniken har den regeln har de den av något skäl, skulle aldrig betala den summan för att bara testa.

Jo absolut, regeln finns troligen pga hormoner som kan störa när man ammar. Nu efterfrågade jag dock folk som gått emot sen regeln och vad deras erfarenhet och utfall varit.
  • Anonym (Jag)

Jag är tidigt gravid (vecka 6) och ammar nu men mitt barn är ännu äldre , han är 2 år och 4 månader .. Har inte gjort IVF däremot .. Men har läst att amning ökar risken för missfall, vet inte om det gäller när man ammar ett större barn också eller om det är mest när man helammar. Amningen påverkar ju hormonerna iallafall.. så om jag var du skulle jag kanske vänta tills du har slutat amma. Hur gammal är du? 

Svar på tråden Embryoåterföring medan man ammar?