Missfall, gravid eller x?
Jag plussade den 7 juni, ett svagt plus, och hann med några dagar av lycka. Den 10 juni på kvällen fick jag kraftig mensvärk och började blöda mycket, med mörka klumpar. Missfall var den givna slutsatsen! Blödde endast 1,5 dygn med den sista halva dagen bara blodblandade flytningar. Började på onsdagen 12 juni få ont i vad som kändes som vänster äggstock, kontaktade KK på torsdag morgon och fick en akuttid. Var in på VUL, men det gick inte att se något, äggstockar såg ut som de skulle och då inga spår av graviditet fanns i livmoder bedömdes det som att kroppen tagit hand om missfallet. Tog HCG för att kunna följa upp en vecka senare, det var då 61. Nu i onsdags den 19 juni tog jag nytt HCG som var 404. Ringde KK igen och fick ny tid i torsdags, pga av stegringen av HCG är det inte längre ett misstänkt missfall. VUL denna gång, en vecka senare, visar inte heller någonting. Inte ett spår av någon graviditet varken i eller utanför livmoder. Ändå ett misstänkt X, utomkvedshavandeskap. En ny tid för provtagning och VUL bokades in en vecka senare.
Min första dag på min senaste mens var sista veckan i april och antagen ägglossning omkring 15-25 maj.
Jag håller på att bli galen av att inte veta vad som händer, är det någon som varit med om liknande? Vilka symtom på utomkveds ska jag vara vaksam på ifall jag akut behöver söka vård?
Alla erfarenheter och råd tas tacksamt emot, jag är 26 år och detta är min första graviditet som nu har varit en bergochdalbana sen plusset :(