• USA111

    Knasig

    Min lss var dum i huvudet under pandemin tvingade hon en gå till jobbet då man varit hemma 19 veckor pga va att man tillhörde riskgrupp då ens dvs ej stängde som många andra. Men hallå  skulle man riskera dö om man gick till jibbet eller

  • Svar på tråden Knasig
  • Reclaimyourself
    USA111 skrev 2024-06-22 15:18:57 följande:
    Knasig

    Min lss var dum i huvudet under pandemin tvingade hon en gå till jobbet då man varit hemma 19 veckor pga va att man tillhörde riskgrupp då ens dvs ej stängde som många andra. Men hallå  skulle man riskera dö om man gick till jibbet eller


    Öööh..va? 
    Du var alltså hemma i 19 veckor eftersom du tillhörde en riskgrupp, men sedan tillät inte din LSS-handläggare dig att vara hemma längre? Så hon tvingade dig att gå till jobbet (dagliga verksamheten)?  Trots att du riskerade att dö? Du, ingen kan tvinga dig till att gå och jobba gratis på nån jävla daglig verksamhet överhuvudtaget! De vill bara jävlas med dig och utöva den lilla lilla makt de har mot såna som inte kan säga ifrån! Du kan ju helt enkelt bara vägra och be kärringen fara och flyga! Vad kan hon göra åt det? Det är väl inte hon som betalar ut din inkomst? Knappast! Hon har inte ett skit att säga till om, hon är bara dum i huvudet om hon tror det, som du redan konstaterat. 😉 Ingen kan tvinga dig att utföra slavjobb i form av daglig verksamhet, eftersom slaveri är förbjudet sedan länge! Du kan ju fråga henne om hon själv vill jobba gratis.. Nej jag jobbar ju bara för lönens skull, säger hon förmodligen då. Ja just det ja, hon skulle inte jobba om det inte vore för lönen, så varför skulle du då vilja jobba utan lön! Jag ställde frågan till en Soc-kärring jag hade, som var öppen med att hon hatade sitt jobb och gick dit enbart för lönen.. Jag frågade varför hon trodde att jag ville jobba gratis när hon själv aldrig skulle gjort det. Hon fick verkligen tänka till men till slut fattade hon. Daglig verksamhet är modernt slaveri, men de vill få det till att de gör folk en tjänst för att de (folk) får komma iväg och gööööra något på dagarna... Men tack så väldigt mycket, gud vad snällt att jag FÅR gå upp på morgnarna och gå iväg och jobba utan lön!! Jag är sååå tacksam!! 🤔🧐 Ööh.. inte! 
  • USA111

    Ja jag fick special schema. Och fick jobba exluderat från de andra efter varit hemma i 19 veckor. Mina föräldrar tillhörde riskgrupp men en annan  kille han bodde med hemma med gammal föräldrar inte fanken hade han special regler

  • USA111

    Ja och min boendestöd tjatade efter 2 år i kön jag ska söka andra lägenheter när kön är 7 år. Man får inga efter 7 år. Dessutom köper farsan en till mig men vill ej bo själv!!! Jag vill nämligen åka till USA i 1 halvår. Där kanske jag träffar en kille. Vem vet. Sen kan jag och han gifta oss och sen börja med dumpsting på youtube. Jättelätt jobb. Klarar man av. 

Svar på tråden Knasig