• Anonym (Blärgh)

    Träratt/ rattmuff och motorer

    Är de bara jag som finner träratt som cringe och vidrigt?

    Kollar blocket och facebook marketplace varje dag, massor har träratt eller bytt till OM606 motor.

    Varför träratt?
    Varför OM606?

    Om jag är intresserad av t ex en Chevrolet, men den har en OM606 känns de inte direkt som en Chevrolet.

    är de något jag inte gillar är det träratt och rattmuff

  • Svar på tråden Träratt/ rattmuff och motorer
  • Sk007
    Anonym (Blärgh) skrev 2024-06-22 09:50:15 följande:
    Träratt/ rattmuff och motorer

    Är de bara jag som finner träratt som cringe och vidrigt?

    Kollar blocket och facebook marketplace varje dag, massor har träratt eller bytt till OM606 motor.

    Varför träratt?
    Varför OM606?

    Om jag är intresserad av t ex en Chevrolet, men den har en OM606 känns de inte direkt som en Chevrolet.

    är de något jag inte gillar är det träratt och rattmuff


    Vad är det för bilar du kollar efter?
    Jag kollar blocket varje dag och inget jag kollar på har varken träratt, rattmuff eller om606.
  • Anonym (Benke)

    Ratten har väl ingen betydelse i en pilsnerpråm du ska ju sitta bak med brudarna och dricka öl. OM606 drar nästan inget när man cruisar.

  • Anonym (Blärgh)
    Sk007 skrev 2024-06-22 10:53:22 följande:
    Vad är det för bilar du kollar efter?
    Jag kollar blocket varje dag och inget jag kollar på har varken träratt, rattmuff eller om606.
    Kollar inga speciella märken, bara klickar runt... hittar jag något jag är intresserad av kontaktar jag ju den säljaren.
  • Anonym (Blärgh)
    Anonym (Benke) skrev 2024-06-22 10:59:43 följande:

    Ratten har väl ingen betydelse i en pilsnerpråm du ska ju sitta bak med brudarna och dricka öl. OM606 drar nästan inget när man cruisar.


    Man dricker väl inte öl med en massa kvinnor i baksätet till vardags heller?
    Cruising är inget jag är ens intresserad av så ingen vits för mig att skafe en sådan.
  • Anonym (Benke)
    Anonym (Blärgh) skrev 2024-06-22 11:02:53 följande:
    Man dricker väl inte öl med en massa kvinnor i baksätet till vardags heller?
    Cruising är inget jag är ens intresserad av så ingen vits för mig att skafe en sådan.
    Åfan trodde du spanade efter en Cheva med dieselsnurra. Prova cruising mycket socialt umgänge med motormuller!
  • Sk007
    Anonym (Blärgh) skrev 2024-06-22 11:01:43 följande:
    Kollar inga speciella märken, bara klickar runt... hittar jag något jag är intresserad av kontaktar jag ju den säljaren.
    Söker man på chevrolet om606 på blocket får man inte en enda träff, så det kan inte vara så vanligt.
    Att kontakta säljaren när man är intresserad av något är ganska vanligt. Jag förstår inte vad det har med saken att göra.
  • Anonym (Blärgh)

    Det jag främst söker efter egentligen är ju en äldre om möjligt skattebefriad bil, då jag börjat köra mindre och lite synd att min bil jag har nu ska bara få stå.
    Söker då helst i någon stil mes Suv eller pickup,... Något med högre markfrigång då jag bor i lägenhet och dom som plogar parkeringen verkar älska att skapa snövall bakom bilarna, min parkering sluttar dessutom några grader ner fram.
    Så just nu med is/ slask/ snövall/snö bakom framdäck ska backa ut med en framhjulsdriven med automatlåda är rena svordomsvisan.

  • Sk007
    Anonym (Blärgh) skrev 2024-06-22 11:17:39 följande:

    Det jag främst söker efter egentligen är ju en äldre om möjligt skattebefriad bil, då jag börjat köra mindre och lite synd att min bil jag har nu ska bara få stå.
    Söker då helst i någon stil mes Suv eller pickup,... Något med högre markfrigång då jag bor i lägenhet och dom som plogar parkeringen verkar älska att skapa snövall bakom bilarna, min parkering sluttar dessutom några grader ner fram.
    Så just nu med is/ slask/ snövall/snö bakom framdäck ska backa ut med en framhjulsdriven med automatlåda är rena svordomsvisan.


     Du och jag verkar använda två olika varianter av blocket. 
    Jag sökte just på bilar med fyrhjulsdrift tillverkade 1995 eller tidigare. Ingen av dem hade om606-motor.
  • Anonym (Blärgh)
    Sk007 skrev 2024-06-22 12:19:30 följande:
     Du och jag verkar använda två olika varianter av blocket. 
    Jag sökte just på bilar med fyrhjulsdrift tillverkade 1995 eller tidigare. Ingen av dem hade om606-motor.
    När skrev jag att de endast fanns på Blocket?
  • Sk007
    Anonym (Blärgh) skrev 2024-06-22 12:37:15 följande:
    När skrev jag att de endast fanns på Blocket?
    Det skrev du inte men du skrev att det finna massor med sånna annonser. Jag hittar inte en enda.
Svar på tråden Träratt/ rattmuff och motorer