• Anonym (Ökenräven)

    Torrunka

    Mellan den manliga orgasmen och ejakulationen finns ett kort tidsfönster. Om jag slutar vid just det tillfället så ger det mig torra orgasmer. Väldigt praktiskt om jag t ex ligger själv i sängen och inte vill ha massa kladd. Svårare att få till med en partner då det lättare uppstår saker som ?stör? den kontroll som krävs.

    Själv praktiserar jag detta nästan jämt och ?sparar? på så sätt sprutet till samlag med partner. Skulle gärna uppnå nivån av kontroll för att kunna avbryta på detta vis även med partner, men det verkar mer eller mindre omöjligt.

    Hur vanligt är denna sorts torra orgasmer bland andra män?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Torrunka
  • Anonym (Ökenräven)

    vad tyst det var här då :-/

  • Anonym (Norrmal)
    Anonym (Ökenräven) skrev 2024-06-25 07:09:47 följande:

    vad tyst det var här då :-/


    Kanske för att de flesta inte bryr sig eller ens fattar vad du menar.
    Själv funkar jag tex tvärtom.. om jag avbryter strax före orgasmen så sipprar säden ut medan orgasmen uteblir och hur kul är det liksom?
  • Anonym (Ökenräven)
    Anonym (Norrmal) skrev 2024-06-25 07:15:24 följande:
    Kanske för att de flesta inte bryr sig eller ens fattar vad du menar.
    Själv funkar jag tex tvärtom.. om jag avbryter strax före orgasmen så sipprar säden ut medan orgasmen uteblir och hur kul är det liksom?
    Inte särskilt kul förstås! Intressant att det kan fungera rakt motsatt. Det kanske är ovanligt att fungera som mig.
  • Meddelande borttaget
  • XDX
    Anonym (Norrmal) skrev 2024-06-25 07:15:24 följande:
    Själv funkar jag tex tvärtom.. om jag avbryter strax före orgasmen så sipprar säden ut medan orgasmen uteblir och hur kul är det liksom?
    Så är det för mig med. Dessutom har jag hyperspermi, d v s onormalt stora satser, vilket även innebär att det kommer en hel del försats, så jag kan inte köra torrt. 
  • Anonym (Blå)

    Slörunka har jag hört talas om, men inte torrunka.

  • Anonym (Sofia)

    Jag dejtade en kille för väldigt längesen som brukade försöka göra så ibland när vi hade sex för att han hade fått för sig att det var bättre för träningen att inte komma (spruta) ofta , ibland lyckades det och ibland inte. Men sen hade han läst nånstans att det kunde vara farligt (öka risken för cancer tror jag, absolut ingen aning om det stämmer) och slutade med det. 


    Har sett andra komma utan att spruta också några gånger när jag jobbade på strippklubb (alltså när de runkade själva) så det verkar som att det går för vissa men vet inte om det är bra att göra så?  Eller har ingen aning som sagt , det kanske inte är några problem alls .. Men min nuvarande har sagt att om han inte fortsätter runka eller ha sex när han kommer blir det inte skönt. 

  • Anonym (Ökenräven)
    XDX skrev 2024-06-28 17:28:01 följande:
    Så är det för mig med. Dessutom har jag hyperspermi, d v s onormalt stora satser, vilket även innebär att det kommer en hel del försats, så jag kan inte köra torrt. 
    Att torrunka har ingenting med försatsen att göra. Det handlar om frånvaron av ejakulation vid orgasm.
    Anonym (Sofia) skrev 2024-06-29 21:05:20 följande:

    Jag dejtade en kille för väldigt längesen som brukade försöka göra så ibland när vi hade sex för att han hade fått för sig att det var bättre för träningen att inte komma (spruta) ofta , ibland lyckades det och ibland inte. Men sen hade han läst nånstans att det kunde vara farligt (öka risken för cancer tror jag, absolut ingen aning om det stämmer) och slutade med det. 


    Har sett andra komma utan att spruta också några gånger när jag jobbade på strippklubb (alltså när de runkade själva) så det verkar som att det går för vissa men vet inte om det är bra att göra så?  Eller har ingen aning som sagt , det kanske inte är några problem alls .. Men min nuvarande har sagt att om han inte fortsätter runka eller ha sex när han kommer blir det inte skönt. 


    Att det skulle vara farligt låter som ren bullshit.

    Det handlar om självkontroll. Kanske att en del inte fixar det. För mig är det mest praktiskt att inte spruta alla gånger.


    Att torrunka är skönt - orgasm uppnås ju! - men visst försvinner den där intensiva njutningen som angränsar till smärta och som uppstår när stimuleringen av ollonet fortsätter under och efter orgasmen.

  • Anonym (Ökenräven)

    Jag har över huvud taget bra kontroll på min orgasm vid sex med partner. Får aldrig eller åtminstone ytterst sällan ofrivilliga för tidiga orgasmer, utan ?väntar in? min partner oftast. Tänker att det kan finnas ett samband.

  • Anonym (40 ish)

    Jag kan också få orgasm utan att ejakulera. Gör i princip aldrig det själv, men praktiserar det ofta i samlagssituationer för att kunna styra hur länge det pågår. 

    I mitt fall slaknar jag inte alls vid torr orgasm och kan köra på till en orgasm till. Det är dock inte lika skönt, framförallt att fortsätta, så det bästa är om hon kommer fort och jag slipper hålla inne.

    Har upptäckt att en penisring med fast grepp om roten ger ungefär samma effekt. Jag kan komma och spruta utan att slakna och köra på tills jag kommer igen och igen..

  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Ökenräven) skrev 2024-06-30 08:28:07 följande:
    Att torrunka har ingenting med försatsen att göra. Det handlar om frånvaron av ejakulation vid orgasm.
    Anonym (Sofia) skrev 2024-06-29 21:05:20 följande:

    Jag dejtade en kille för väldigt längesen som brukade försöka göra så ibland när vi hade sex för att han hade fått för sig att det var bättre för träningen att inte komma (spruta) ofta , ibland lyckades det och ibland inte. Men sen hade han läst nånstans att det kunde vara farligt (öka risken för cancer tror jag, absolut ingen aning om det stämmer) och slutade med det. 


    Har sett andra komma utan att spruta också några gånger när jag jobbade på strippklubb (alltså när de runkade själva) så det verkar som att det går för vissa men vet inte om det är bra att göra så?  Eller har ingen aning som sagt , det kanske inte är några problem alls .. Men min nuvarande har sagt att om han inte fortsätter runka eller ha sex när han kommer blir det inte skönt. 


    Att det skulle vara farligt låter som ren bullshit.

    Det handlar om självkontroll. Kanske att en del inte fixar det. För mig är det mest praktiskt att inte spruta alla gånger.


    Att torrunka är skönt - orgasm uppnås ju! - men visst försvinner den där intensiva njutningen som angränsar till smärta och som uppstår när stimuleringen av ollonet fortsätter under och efter orgasmen.


     Nej jag tror inte heller det är farligt , det är nog skitsnack .. men har tänkt att det inte är lika skönt. 
  • Anonym (Ökenräven)

    Det är verkligen praktiskt. Senast när jag sov över hos en vän och inte ville gå upp och väcka henne. Kunde tillfredsställa mig själv utan att behöva oroa mig för kladd.

  • simpleMan

    Aldrig tänkt på men hade vart najs. Hur är själva orgasmen sen när du väl får den? Känns som att den borde vara nått enormt laddad med mycket tjock o mycket mängd sperma

  • KimLinnefeldt
    Anonym (Ökenräven) skrev 2024-06-22 08:21:38 följande:
    Torrunka

    Mellan den manliga orgasmen och ejakulationen finns ett kort tidsfönster. Om jag slutar vid just det tillfället så ger det mig torra orgasmer. Väldigt praktiskt om jag t ex ligger själv i sängen och inte vill ha massa kladd. Svårare att få till med en partner då det lättare uppstår saker som ?stör? den kontroll som krävs.

    Själv praktiserar jag detta nästan jämt och ?sparar? på så sätt sprutet till samlag med partner. Skulle gärna uppnå nivån av kontroll för att kunna avbryta på detta vis även med partner, men det verkar mer eller mindre omöjligt.

    Hur vanligt är denna sorts torra orgasmer bland andra män?


    Gör de avbrutna sessionerna att du kan ha sex oftare (med partner eller själv)? Annars vet jag inte riktigt vad vitsen ska vara.
  • Anonym (Ökenräven)
    KimLinnefeldt skrev 2024-10-02 14:57:26 följande:
    Gör de avbrutna sessionerna att du kan ha sex oftare (med partner eller själv)? Annars vet jag inte riktigt vad vitsen ska vara.
    Vitsen är väl mest att slippa kladdet helt enkelt.
    simpleMan skrev 2024-10-02 08:40:19 följande:

    Aldrig tänkt på men hade vart najs. Hur är själva orgasmen sen när du väl får den? Känns som att den borde vara nått enormt laddad med mycket tjock o mycket mängd sperma


    Ingenting jag har tänkt på faktiskt. Brukar mest komma inuti min partner.
Svar på tråden Torrunka