Gravid?mellanblödning eller mens?
Hej alla! behöver eran hjälp..Vet att de kanske är fler än jag som går i tankar ang detta som står ovanför i rubriken.Jag är 36 år och jag och min man har försökt blivit gravida ett tag. Dock så får/har jag mellanblödningar veckan innan och ibland ett par dagar innan mens pgr av cellförändringar. Har ätit medicin senaste 3 månaderna för att få ?ordning på kroppen?.. har då fått ägglossning samma datum och mens exakt på datumet. Nu första medicinfria månaden så hade jag mensliknande värkar 9 juni, 4 dagar innan beräknad ägglossning och vi hade sex den 8e juni på morgonen.
I måndags började jag få små små blödningar (brunt slem/flytningar) 1-2 dagar och nu har jag som lätta lätta blödningar. Detta har pågått i 5-6 dagar och min mens är beräknad nu på söndag den 23. Gjorde gravid test i torsdags morse som visade negativt. Ska jag vänta och se ifall jag får mensen som vanligt eller kan ja testa igen på tex lördag? Är de någon som haft mellanblödningar innan mens och inte nidblödning och ändå varit gravid? har annars tyvärr ingen annan symptom förutom nån enstaka otroligt liten mensvärk (som knappt känns) i ca 1 dag..