Cellförändringar/livmodercancer autoimmun sjukdom
Hej,
Det här är mitt första inlägg. Hoppas jag lagt det i rätt forum.
Jag har sen ca 6 månader tillbaka haft brun/lila flytningar. Nästan varje dag. Får ibland även spontana blödningar, där jag blöder när jag exempelvis går på toa och krystar. Dessa blödnignar är inte kopplade till mens och har kommit allt tätare. I skrivandets stund har jag haft det i ca en vecka i sträck. Blöder lite vid toa. Sen är det borta.
Har även sen en månad tillbaka börjat blöda vid samlag. Varje gång. Har aldrig varit med om det tidigare
För övrigt har jag regelbunden cykel. Vi har försökt bli gravida i några år men inte lyckats och har pratat om att söka hjälp.
Blödningarna har oroat mig en del då jag läst andra trådar och det låter väldigt mycket som cellförändringar /livmodercancer. Jag var hos gyn idag och hon tog prover. Även hon nämnde att det kunde vara det. Minns inte hennes exakta ord, men hon såg irritation/sår på livmoderhalsen och började blöda under undersökningen.
Jag har även två autoimmuna sjukdomar och har under flera år gått på olika biologiska läkemedel. Med dessa läkemedel finns en ökad infektionskänslighet och ökad cancer risk. Läste igår att just chansen att drabbas av livmodercancer är högre om du behandlas med biologiska läkemedel.
Väntar just nu på provsvar som skulle dröja ca 3 veckor. Känner att jag behöver skriva av mig lite.
Har ni som har autoimmuna sjukdomar / går på biologiska läkemedel några erfarenheter kring cellförändringar/livmodercancer? Hade gärna hört era historier då jag inte läst någon tråd tidigare som behandlar just den kopplingen.
Finns det övriga som också väntar provsvar med liknande symtom som vill följas åt? (Behöver inte vara autoimmun sjukdom kopplad) Hade varit trevligt att kunna ha lite kontakt med fler i väntan på svar
Kram