• Anonym (Anonym)

Kan män ha kvinnliga vänner?

Med inspiration från en annan tråd?

Som rubriken lyder. Vad tror ni?

Med ?vän? så förutsätter jag här att det inte finns någon sexuell eller romantisk attraktion, att de inte har något förflutet och att mannen inte skulle säga ja om kvinnan frågade om de ska ha sex. 

Med ?män? så syftar jag på män som alltså inte är homosexuella, ifall det nu behövs klargöras.

Rösta ärligt!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan män ha kvinnliga vänner?
  • Anonym (Tjej)

Baserat på mina erfarenheter så nej, absolut inte. Har bara varit med om en manlig kompis som inte har visat något intresse för mig utöver vänskap, varken sexuellt eller romantiskt - han är bög. 

Pratade med några bekanta en gång (män) och de sa att män alltid har baktankar gällande sina tjejkompisar och att män inte har fula kvinnliga vänner av en anledning. 

• Anonym (Kukbärare)

Jag har kvinnliga vänner som jag absolut fantiserar om att få ligga med. Men även kvinnliga vänner jag inte ens tänkt tanken om. Samma sak med kollegor, bekanta, lärare till barnen osv?
    Så det är väl lite från fall till fall. Men att det funkar att vara vänner utan att det finns en sexuell spänning det är jag helt säker på att det är fler än jag som har.

• Anonym (N)

Män som inte slavar under sina minigurkor klarar detta ja. Resten skulle behöva växa upp och får hår på bröstet först. 

• Anonym (Fghj123)

Jag tror absolut att man kan ha det som man. Är själv kvinna och har flera killkompisar som det ALDRIG funnits någon sexuell gnista eller attraktion med. Känns väldigt gammaldags att tänka att två kön inte kan umgås precis som två tjejer tex. 

• Anonym (Singelkille)

Ja det är inget konstigt jag har arbetskamrater, grannar och en kompis ex som jag skulle säga är mina vänner. Vi kan umgås och ta en fika eller en öl efter jobbet och det är inget romantiskt med det.

• baam77

Skulle en tjejkompis fråga denna killkompisen om han vill ha sex skulle han säga ja. Alla killar vill ha förhållande eller sex. Anledningen till att ni är vänner är för att hon inte tycker om dig tillräckligt mycket för bli något mer. Bryt vänskapen och hittat en tjej som tycker om dig på riktigt. 

• Anonym (Kukbärare)
    baam77 skrev 2024-06-23 08:54:37 följande:

Skulle en tjejkompis fråga denna killkompisen om han vill ha sex skulle han säga ja. Alla killar vill ha förhållande eller sex. Anledningen till att ni är vänner är för att hon inte tycker om dig tillräckligt mycket för bli något mer. Bryt vänskapen och hittat en tjej som tycker om dig på riktigt. 

Byta lite sex med en killkompis mot en dolk i ryggen från en vännina?
Svar på tråden Kan män ha kvinnliga vänner?