• Anonym (Nyopererad)

Ni som gjort övre ögonlocksplastik...

Jag gjorde för 12 dagar sedan en övre ögonlocksplastik eftersom jag nu när jag närmar mig 50 tyckte det var dags. Jag har alltid haft mycket häng över ögonlocken så låter jag pannan slappna av så ser jag typ konstant sur ut fastän jag inte är det. Min pappa har likadant och han var tvungen att operera sina för ungefär 10 år sedan men riktigt så illa att jag fick det betalt av landstinget hade ag inte än så jag fick gräva under madrassen och betala själv.

Det jag undrar över är hur ni andra upplevde det efteråt. Jag vet att det inte gått så lång tid för mig än men jag upplever det som konstigt att se så mycket av mina egna ögonlock. Tycker jag ser lite halvsömnig ut konstant. Tittar jag på mina förebilder så ser jag ungefär lika mycket av själva ögat som tidigare men att se ögonlocket upplever jag ger ett trött intryck och jag kan inte ens försöka öppna ögat mer genom att stirra för ögonlocket öppnas inte upp mer. Vet inte om det beror på att det fortfarande läker eller om det bara är så nu.

Så ni som minns... Hur upplevde ni att era ögon förändrades av operationen? Nån mer än jag som tyckte det kändes konstigt att se mer ögonlock?

Svar på tråden Ni som gjort övre ögonlocksplastik...