• pandarinen

Någon som haft svårt att bli gravid efter kejsarsnitt?

Ni som genomgått kejsarsnitt, är det någon som haft svårt att bli gravid och fått förklaring/ utredning pågrund av det? 

jag fick akut kejsarsnitt för 4 år sedan och har fortfarande inte blivit gravid igen?

• Svar på tråden Någon som haft svårt att bli gravid efter kejsarsnitt?
  • FtS70

Det är allmänt känt att akutsnitt kan göra det väsentligt svårare att bli gravid igen. Kontakta vården för utredning!

• pandarinen

De vägrar utreda barnlösheten eftersom vi har ett barn sedan tidigare med samma man. Så vi får ingen hjälp, jag sökte hjälp redan för 3 år sedan? å bett om hjälp längs vägen. Men det är stopp tyvärr. Men vi är ju inte barnlösa utan vi har ett fantastiskt litet barn och jag ser mer och mer fördelar med livet att bara ha ett barn. Samtidigt som sorgen är enorm att vi inte får till ett till barn gnager inom mig

• Anonym (Natalie)
    FtS70 skrev 2024-06-17 08:26:27 följande:

Det är allmänt känt att akutsnitt kan göra det väsentligt svårare att bli gravid igen. Kontakta vården för utredning!

Stämmer men det gäller planerade snitt också, man kan få sammanväxningar och så kan ärret göra det svårare för ägget att fästa .

Det här gäller ju absolut inte TS men tycker alla som tjatar om rätten till kejsarsnitt utan medicinska skäl kanske borde tänka på det.
    Jag har fått sammanväxningar men blev gravid efter akutsnitt , sen gjorde jag planerat och nu är jag tidigt gravid igen. 

Till TS: Ni kanske kan göra en utredning privat? 

Svar på tråden Någon som haft svårt att bli gravid efter kejsarsnitt?