• Anonym (Norra)

Antog jag ej dricker

Jag började prata med en tjej på universitetet som gick i samma klass som mig. Vi bodde ganska nära varandra och då sa hon, då får vi ta en fika någongång. Alltså inte gå ut och ta ett glas vin/öl. Hon antog direkt att jag inte dricker alkohol, fast jag gör det. Tex när vi var hemma hos henne, sa jag: jag tar gärna lite vin. Då sa hon: va? Dricker du? Som att det skulle hon aldrig kunnat tro. Jag drack dock vin som alla andra. En annan gång vi sågs när vi skulle gå ut med klassen på en pub, sa hon: du dricker inte så mycket. Sen när vi var på puben och jag drack en öl, sa hon: du behöver inte dricka. 

Jag förstår inte varför hon håller på så. Jag är liksom en helt vanlig tjej som dricker alkohol som alla andra vanliga människor. Tycker det är så konstigt att hon har den fördomen om mig direkt. Hur ska jag tolka det? Tror hon att jag inte kan hantera alkohol? Eller vill hon göra mig till en outcast/outsider? hon pratar som om jag vore något barn. Ska även tilläggas att denna tjejen inte är särskilt förtjust i mig och gillar inte mig. Trots att jag bara varit trevlig och snäll mot henne. 

• Svar på tråden Antog jag ej dricker
  • Anonym (Varför?)

Varför är du ens med henne om du inte tycker om henne då?

• Anonym (Norra)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-06-16 20:54:50 följande:

Varför är du ens med henne om du inte tycker om henne då?

Det är hon som inte gillar mig, och detta var i början när jag träffade alla i klassen.
  • Anonym (Risk)

Låter konstigt. Snudd på gaslighting då hon kanske uttrycker det här trots att hon vet att du inte är nykterist. Det är väl en viss grupp som gärna sysslar med gaslighting. Skulle rekommendera att du håller en distans. 

• Anonym (SL)

Varför bry dig...
    Jaha hon gillar inte dig...nä alla gör ju inte det.
    Så är livet...Du måste väl inte umgås med henne?

Och om du vill veta varför hon gör som hon gör..
    Fråga...
    -Du verkar tro att jag inte dricker, varför tror du det?
    Bäst är nog dock att bara släppa det...
    Folks beteenden handlar oftast om dem själva-ta det inte personligt....

• Anonym (Svar på tal)

Titta bara på henne med stoneface när hon håller på så. Höj ett ögonbryn kanske. Det där låter som härskarteknik.

• Anonym (Alkolist)

Hon är rädd att du ska bli alkolist 

Svar på tråden Antog jag ej dricker