• Fredriksson75

    Undrande kvinna…

    Alltså, jag är en gaykvinna som är singel sedan ett par år tillbaka och letar åter efter kärleken. Har varit ute på en del dejtingsajter och finner till min stora förvåning att väldigt många fler yngre kvinnor (än jämnåriga) visar intresse men även många kvinnor som är/ benämner sig som hetero?. Är väl inte intresserad av några större åldersskillnader direkt, 10år hit eller dit kan jag väl tolerera, likaså ?heterotjejerna? (dessa har faktiskt utgjort några av mina förhållanden genom åren) kan dock inte sluta fundera över varför det är så här. Här söker man jämnåriga gaykvinnor och fram kommer en uppsjö av ungdomar och heterotjejer, (uppsjö är väl kanske att ta i men ändå 🤭). Intressant ändå.
    Har frågat en del tjejer om just detta fenomen och svaret blir att ni äldre erbjuder stabilitet, vet vad ni vill, besitter ingen osäkerhet, vet vad kvinnor vill ha  osv?funderar sedan ett steg längre. Hur tänker tex de unga med att det ska fungera i längden? En är pensionär, den andre har 20 år kvar att arbeta. Den yngre vill bilda familj, den äldre är klar, orken kommer att skilja sig åt med tiden, upplevelserna likaså. För att inte tala om det fysiska (kroppens förfall över tid).
    Detta verkar inte vara något som de yngre som jag varit i kontakt reflekterar över öht. Det i sin tur får mig att känna mig från 1800-talet. Typ? ☺️. Är jag den enda som tänker framåt eller är det helt ute i dessa tider. Lever man så i nuet idag att man inte tänker ens en kvart bort? Ja, jag blir iaf inte nåt vidare klok på detta men upplever tydligt vissa skillnader i tänket när jag jämför mig med den yngre generationen. Trodde jag var hyfsat ungdomlig men nu har jag nog ändå tappat det 😂?
    Heterotjejerna tänker jag att man får leva med. Steget till att kalla sig för ?bi? verkar vara stort för många och när det väl kommer till kritan spelar det väl egentligen heller ingen roll hur man vill titulera sig. Det är väl upp till var och en. De söker väl kärleken som alla vi andra. Många av oss iaf.
    Gammal som ung, hur tänker ni kring detta med en relation med stor åldersskillnad och är det vanligare tro bland samkönade par eller är det same, same? Upplys mig om era tankebanor för jag känner mig tämligen ålderdomlig på den fronten för tillfället 😜?
Svar på tråden Undrande kvinna…