• Anonym (Gravidnoja)

    Bruna flytningar?!

    Jag fick brunt blod i trosan så jag trodde att min mens var på väg? Visade sig att jag var gravid och att de började 10 dagar efter ägglossning så antagligen var de nidblödning nu i efterhand. Jag åkte in till gynakuten då jag hade haft dessa bruna flytningar och typ en vecka innan de haft så himla ont i tjejmagen liksom. Dom tyckte min hcg var lågt men i och med att de mer än fördubblades under 48 timmar så tydde de på en normal graviditet. Nu inatt och för någon dag sedan har jag haft en liten liten brun fläck i trosan och när jag torkat mig ett drag liksom? vad kan de va? Kan de va början på ma?! Sist jag va gravid så fick jag nämligen de så är livrädd att de är samma igen?
    kan tillägga att jag är i vecka 6 något nu, vet inte exakt. Ska boka tid för tidigt ultraljud om någon vecka men så himla långt?
    tacksam för svar 🙃

  • Svar på tråden Bruna flytningar?!
  • Anonym (Lis)

    Låter inte som något farligt, men kan såklart vara början på missfall. Båda mina missfall/ma har börjat med ljusare blod, det ena med ljus ljus rosa flytning och sen inget mer utan fick ta piller och det andra med rött blod direkt.
    vid ca 50% av tidiga blödningar är det ingen fara. Jag har haft vänner som blött mycket i början och fått behålla barnet.
    Hoppas det går bra på ultraljudet, försök slappna av tills dess.

  • Jojob
    Anonym (Lis) skrev 2024-06-15 08:50:20 följande:

    Låter inte som något farligt, men kan såklart vara början på missfall. Båda mina missfall/ma har börjat med ljusare blod, det ena med ljus ljus rosa flytning och sen inget mer utan fick ta piller och det andra med rött blod direkt.
    vid ca 50% av tidiga blödningar är det ingen fara. Jag har haft vänner som blött mycket i början och fått behålla barnet.
    Hoppas det går bra på ultraljudet, försök slappna av tills dess.


    Hur mycket har dina vänner blött då? 


    Jag trodde att jag hade mens 7-10/6 och fick sen en liten brun blödning 15/6 och fick ett positivt test den 17/6. 


    var brunröd blödning från början men nu är det mer färskt blod och det är typ blandat med vätska? Har pratat med bm som sa att det inte är ett självklart ma men att jag ska avvakta tills måndag 24/6 och ta nytt test. 


    Fick ma i nov förra året, också då precis efter att jag fått ett plus så är rädd att det är de som händer nu. Men det är inga klumpar som kommer liksom. Har även hypotyreos som gör att jag oroar mig ännu mer.. 

    Jag har ställt in mig på ett ma för att inte ha för höga förhoppninga..

  • Anonym (Lis)
    Jojob skrev 2024-06-19 11:01:30 följande:

    Hur mycket har dina vänner blött då? 


    Jag trodde att jag hade mens 7-10/6 och fick sen en liten brun blödning 15/6 och fick ett positivt test den 17/6. 


    var brunröd blödning från början men nu är det mer färskt blod och det är typ blandat med vätska? Har pratat med bm som sa att det inte är ett självklart ma men att jag ska avvakta tills måndag 24/6 och ta nytt test. 


    Fick ma i nov förra året, också då precis efter att jag fått ett plus så är rädd att det är de som händer nu. Men det är inga klumpar som kommer liksom. Har även hypotyreos som gör att jag oroar mig ännu mer.. 

    Jag har ställt in mig på ett ma för att inte ha för höga förhoppninga..


    En kompis sa att det var som en mens så hon var ju säker på att det var kört.
    Nej det är ju så svårt att veta. Är du dessutom inte så långt gången så behöver ju ett missfall inte vara kraftigare än en mens. 


    Har du tagit nåt mer test sedan den 17e?

  • Anonym (Jag)

    Jag blödde ganska mycket när jag väntade mitt andra barn. Flera gånger mellan ca vecka 6-16 , inte lika mycket som mens men det var färskt blod. Fick aldrig veta vad det berodde på men hon är 8 år nu iallafall :) Så det är inte alls säkert att det är kört.

    Har varit gravid 5 gånger tidigare , 2 missfall och 3 barn .. och nu är jag tidigt gravid igen , vecka 4+6 och livrädd för missfall , har knappt några symptom heller .. så vet hur det känns. Har också haft hypotyreos senaste graviditeten men det blev bra efter barnet var fött , ska ta nya prover i början på Juli nu eftersom jag är gravid igen..

  • Jojob
    Anonym (Lis) skrev 2024-06-19 17:00:37 följande:

    En kompis sa att det var som en mens så hon var ju säker på att det var kört.
    Nej det är ju så svårt att veta. Är du dessutom inte så långt gången så behöver ju ett missfall inte vara kraftigare än en mens. 


    Har du tagit nåt mer test sedan den 17e?


    Okej, började komma lite slemklumpar igårkväll så är väl rätt inställd på missfall.. 

    nej har inte tagit något mer test, bm sa att jag skulle vänta tills måndag och ta ett nytt då och om det var lika starkt då så skulle vi räkna som att jag fortfarande är gravid.
  • Jojob
    Anonym (Jag) skrev 2024-06-19 17:09:11 följande:

    Jag blödde ganska mycket när jag väntade mitt andra barn. Flera gånger mellan ca vecka 6-16 , inte lika mycket som mens men det var färskt blod. Fick aldrig veta vad det berodde på men hon är 8 år nu iallafall :) Så det är inte alls säkert att det är kört.

    Har varit gravid 5 gånger tidigare , 2 missfall och 3 barn .. och nu är jag tidigt gravid igen , vecka 4+6 och livrädd för missfall , har knappt några symptom heller .. så vet hur det känns. Har också haft hypotyreos senaste graviditeten men det blev bra efter barnet var fött , ska ta nya prover i början på Juli nu eftersom jag är gravid igen..


    Okej, ja jag blöder ganska mycket nu och det började komma slemklumpar igårkväll. Jag tänker att det är missfall för att inte ge mig själv förhoppningar. 


    okej, fick du hypotyreos av graviditeten? jag har haft det sen innan och går På medicin. Så kommer förmodligen behöva justera dosen om jag inte skulle ha missfall

Svar på tråden Bruna flytningar?!