• Anonym (Otålig)

    Har symptom - kan jag ändå ej vara gravid?

    Jag och min köra fästmö försöker skaffa barn, vi har nyligen genomfört den första inseminationen (9 dagar sedan), men eftersom inseminationdagen räknas som dag 1 är jag nu på dag 10. Upplever att jag har många symptom, dock kommer de och går lite. De mest tydliga syptomen jag haft är en slags molande värk i livmodern som skiljer sig ifrån ägglossning/mensvärk. Även värk i nedre delen av ryggen. För 3 dagar sedan kissade jag 10 gånger på en dag, dagen därpå likaså. Men igår var det aningen färre gånger igen. Dock hade jag anfåddhetskänslor (bara av att hålla konversationer blev jag anfådd), huvudvärk och värmevallningar som kom och gick. Även en mild känsla av halsbränna. Nu på morgonen idag känner jag mig milt illamående, men inte på ett helt ovant sätt. Det känns lite som när man vaknar tidigt på morgonen och känner sig jättehungrig men har samtidigt ingen aptit pga att man mår illa. 


    Kan det visa sig vara negativt när vi väl testar ändå? Har haft mycket ?aktivitet? i livmodern som inte känns helt bekant, men samtidigt är man ju så ?i sin kropp? nu när man aktivt söker symptom.

    Tacksam för svar. ☺️

  • Svar på tråden Har symptom - kan jag ändå ej vara gravid?
  • Anonym (Kör på!)

    Om symtomen beror på graviditet så kommer ett test visa positivt. Hade du ÄL i samband med inseminationen? Tror nämligen att det är rätt vanligt att få ett positivt test runt ÄL+10. Men om du stimulerades med hormoner i samband   så kan ju det såklart också ge symtom. Jag hade testat! 

  • Anonym (Vivi)

    Vad roligt! Spännande tider är det!

    Jag har varit gravid en gång tidigare och då påminde mina symtom innan beräknad mens väldigt mycket på det jag brukar känna just innan mens. De symtom du beskriver kan alltså vara förenliga med en graviditet men också på PMS. Det är det som är så lurigt. Sen känner alla olika också vilket försvårar analyseringen ytterligare, vissa känner ingenting och andra mer. Du känner din kropp bäst men samtidigt är man mer medveten om sin kropp när man försöker skaffa barn.

    Är du då 10 dagar efter ägglossning? Många kan plussa tidigt denna tid medan det tar längre tid för andra för ett pluss. Håller tummarna för er 😄👍🏻

  • Anonym (Otålig)

    Tack snälla! Ja, hade en äggblåsa på 19mm så barnmorskan sa att det var optimalt att ta hormonsprutan som ser till att ägget lossnar, 24 timmar efter det inseminerade vi. Men jag tog också tamoxifen i 5 dagar några dagar innan inseminationen. Dock tror jag inte att tamoxifen ger såna symptom? Men det där med hormoner är ju ett mysterium! Jag tror vi testar imorgon förmiddag, då har eventuell hcg fått samlas över natten. iiih, spännande! 😊

  • Anonym (M)
    Anonym (Otålig) skrev 2024-06-14 08:51:42 följande:

    Tack snälla! Ja, hade en äggblåsa på 19mm så barnmorskan sa att det var optimalt att ta hormonsprutan som ser till att ägget lossnar, 24 timmar efter det inseminerade vi. Men jag tog också tamoxifen i 5 dagar några dagar innan inseminationen. Dock tror jag inte att tamoxifen ger såna symptom? Men det där med hormoner är ju ett mysterium! Jag tror vi testar imorgon förmiddag, då har eventuell hcg fått samlas över natten. iiih, spännande! 😊


    Blev någon graviditet? ☺️
  • Anonym (L. M)

    Har också ont i ryggslutet. Plusa igår. Har varit andfådd andra graviditeter. Alltså men man kan vara Skenis också tycker det inte skiljer sig något mellan mens och i början av graviditeten.

Svar på tråden Har symptom - kan jag ändå ej vara gravid?