• Anonym (Now What)

    Analsex utan gallblåsa?

    Jag hittar ingen info eller bra råd om detta på hela internet och vänder mig till Familjeliv. (Otroligt att det saknas en tråd om något här!)

    Jag opererade bort gallblåsan för drygt ett år sedan och har sedan dess haft problem med avföringen. Inte lös men krämigt svårtorkad. En konsekvens av det jag inte tänkt på är att jag helt tappat sugen eller hoppet om att analsex ska kännas fräscht och bra. Och jag SAKNAR DET! Hela sexlusten har tagit sig en törn. Känns hopplöst. Tänker att det här inte är något man alls pratar om, är så tabu att kvinnor gillar analsex. 

    Det är ju många där ute utan gallblåsa. Blir det bättre med åren? Känner någon igen sig? 


    Tack!

  • Svar på tråden Analsex utan gallblåsa?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Now What) skrev 2024-06-13 22:39:04 följande:
    Analsex utan gallblåsa?

    Jag hittar ingen info eller bra råd om detta på hela internet och vänder mig till Familjeliv. (Otroligt att det saknas en tråd om något här!)

    Jag opererade bort gallblåsan för drygt ett år sedan och har sedan dess haft problem med avföringen. Inte lös men krämigt svårtorkad. En konsekvens av det jag inte tänkt på är att jag helt tappat sugen eller hoppet om att analsex ska kännas fräscht och bra. Och jag SAKNAR DET! Hela sexlusten har tagit sig en törn. Känns hopplöst. Tänker att det här inte är något man alls pratar om, är så tabu att kvinnor gillar analsex. 

    Det är ju många där ute utan gallblåsa. Blir det bättre med åren? Känner någon igen sig? 


    Tack!


    Ingen egen erfarenhet, varken gallblåsa operation eller analsex även om jag är nyfiken på det senare!

    Men - Kan du inte få hjälp av sjukvården med att komma till rätta med din avföring? De borde kunna hjälpa dig med det så det blir bättre.
    Jag tänker att du behöver ju inte ange fråmst mottagande av anal penetration vid sex som främsta anledningen till att du vill ha hjälp om du inte vill det.

    Om avföringen blir bättre kanske också lusten till den formen av sex som du saknar också kan komma tillbaka.

    Sen är väl analsex också förknippat med risk för avföring vid penetration så det går nog inte helt att komma ifrån heller men trist om du gillar den formen av sex och du sörjer det till följd av hälsoproblem.

    Ägnar du dig enbart av att ta emot penetration analt? Jag tänker att du kanske kan åtminstone ge anal penetration med behållning till partner? Då kan väl inte hälsoproblemen påverka i det fallet.

    Lycka till!
  • Perka10

    Det blir inte bättre om du inte byter kost. Eller så får du skölja dig analt så kan du njuta länge. Beror din längtan för analsex pga att din slida härligt stor och uttänjd?

  • Anonym (Sofie)
    Perka10 skrev 2024-06-16 11:50:41 följande:

    Det blir inte bättre om du inte byter kost. Eller så får du skölja dig analt så kan du njuta länge. Beror din längtan för analsex pga att din slida härligt stor och uttänjd?


    Men snälla varför måste du skriva så? ?Härligt stor och uttänjd?. Det spelar väl ingen roll varför han eller hon vill ha analsex? En person skriver om sina hälsoproblem och du ska försöka göra om det till en runktråd? Blir så trött på sånt på familjeliv.

    Jag är kvinna och hatar analsex men det finns många som gillar det och om man har problem med hälsan som gör att man inte kan ha det ska man väl kunna skriva och fråga om råd och få seriösa svar? 

  • baam77
    Anonym (Now What) skrev 2024-06-13 22:39:04 följande:
    Analsex utan gallblåsa?

    Jag hittar ingen info eller bra råd om detta på hela internet och vänder mig till Familjeliv. (Otroligt att det saknas en tråd om något här!)

    Jag opererade bort gallblåsan för drygt ett år sedan och har sedan dess haft problem med avföringen. Inte lös men krämigt svårtorkad. En konsekvens av det jag inte tänkt på är att jag helt tappat sugen eller hoppet om att analsex ska kännas fräscht och bra. Och jag SAKNAR DET! Hela sexlusten har tagit sig en törn. Känns hopplöst. Tänker att det här inte är något man alls pratar om, är så tabu att kvinnor gillar analsex. 

    Det är ju många där ute utan gallblåsa. Blir det bättre med åren? Känner någon igen sig? 


    Tack!


    för min del så är det positivt att en kvinna tycker om analsex. Då kan man ju ha oskyddat sex och komma i utan att riskera något Skrattande
  • Perka10
    Anonym (Sofie) skrev 2024-06-16 11:59:51 följande:

    Men snälla varför måste du skriva så? ?Härligt stor och uttänjd?. Det spelar väl ingen roll varför han eller hon vill ha analsex? En person skriver om sina hälsoproblem och du ska försöka göra om det till en runktråd? Blir så trött på sånt på familjeliv.

    Jag är kvinna och hatar analsex men det finns många som gillar det och om man har problem med hälsan som gör att man inte kan ha det ska man väl kunna skriva och fråga om råd och få seriösa svar? 


    Sofie, inte tanken men kan vara en orsak till att ngn föredrar analsex.
  • Anonym (Sofie)
    Perka10 skrev 2024-06-16 12:17:19 följande:
    Sofie, inte tanken men kan vara en orsak till att ngn föredrar analsex.
    Men det spelar väl ingen roll varför hon (om det ens är en hon) föredrar det? Förresten har hon inte ens sagt att hon föredrar det framför vanligt sex, bara att hon vill kunna ha det.
  • BlåFisk

    Men att köpa några Klyx och ha hemma och ta före sex? Och gärna när man inte ätit på ett tag, då får man ju gott om tid på sig att ha sex precis som man vill.

  • Anonym (Be om hjälp)

    Precis som någon föreslog så kanske du kan vända dig till vården, utan att uppge hinder för analsex som främsta skäl till att du behöver hjälp. Att aldrig känna att man har fast avföring torde ju vara besvärligt på många sätt, svår att känna sig helt ren eller svårt att tömma tarmen ordentligt till exempel. Om inte annat så kanske en dietist kan hjälpa dig? Nu är väl detta ett riktigt höftskott men vid tillfälliga besvär av liknande karaktär (Obs ej relaterat till något sexuellt, utan kletig avföring enbart) så kan krossade loppfröskal hjälpa att binda avföring till en mer sammanhängande konsistens. Haft god effekt hos både mig själv och husdjur. Det är ju heller inte farligt att använda varken ofta eller längre perioder, som till exempel vissa läkemedel kan vara.

Svar på tråden Analsex utan gallblåsa?