• Anonym (Smiley)

    Flörtig stämning mellan oss?

    Ja som rubriken lyder så
    känns det som att det är extremt flörtigt mellan mig och kollegan och vi pratar med varandra varje dag och skojar med varandra. Men hur vet jag om jag kan ta nästa steg? Han har givit mig indikationer på att han tycker om mig men jag vågar inte ta det steget. Han är dessutom 20 år äldre än mig och har barn. 


    Det känns så tydligt att han blir lite blyg och nervös runtomkring mig och han har även sagt att jag tar fram sidor ur honom som han inte visste att han hade? 

  • Svar på tråden Flörtig stämning mellan oss?
  • Mimosa86

    Och du är kär i honom? Han är -the one-? eftersom du överväger att bryta upp hans familj och bli styvmamma?

  • Anonym (Flippa)
    Mimosa86 skrev 2024-06-13 22:13:29 följande:

    Och du är kär i honom? Han är -the one-? eftersom du överväger att bryta upp hans familj och bli styvmamma?


    Var står det att han är gift/tillsammans med mamman? Så vitt jag kan se står det bara att han har barn.
  • Anonym (steg)

    Nästa steg vet du inte förrän du eller han gör det, finns inget enkelt svar på den frågan. Det är redan flörtigt mellan er. Jag har alltid (tyvärr) haft problem med blyghet om jag faller för en kille så det har alltid varit han som fått ta första steget. Tror också att när han är 20 år äldre att han vet om detta, det mer traditionella(menar inte att det är rätt). Därför hade jag inte gjort något utan låtit han ta första steget (jag vet, jag är den fega sorten). 

  • Anonym (F)

    Låt honom ta nästa steg. Fortsätt bara att visa intresse.

  • Anonym (Ola)
    Anonym (F) skrev 2024-06-14 06:45:43 följande:

    Låt honom ta nästa steg. Fortsätt bara att visa intresse.


    Det är inte alls säkert att det fungerar. Jag har varit förälskad i en yngre kvinna på jobbet, och jag har tyckt att det var lite flörtig stämning mellan oss. Eller är det bara inbillning? Är hon bara allmänt trevlig? Jag har avstått från att ta några ytterligare steg med tanke på situationen. Som äldre man med lite högre position på arbetplatsen (fast inte hennes chef) har man mycket att förlora om det går snett.

    Riskerna för henne är mycket mindre när det gäller att ta de första stegen.
  • Anonym (H)
    Anonym (Ola) skrev 2024-06-14 09:52:07 följande:
    Det är inte alls säkert att det fungerar. Jag har varit förälskad i en yngre kvinna på jobbet, och jag har tyckt att det var lite flörtig stämning mellan oss. Eller är det bara inbillning? Är hon bara allmänt trevlig? Jag har avstått från att ta några ytterligare steg med tanke på situationen. Som äldre man med lite högre position på arbetplatsen (fast inte hennes chef) har man mycket att förlora om det går snett.

    Riskerna för henne är mycket mindre när det gäller att ta de första stegen.
    Fast kan ju också vara läskigt för henne att ta steget med en äldre man med hög position på jobbet om du vänder på det. 
  • Anonym (Älskar äldre män (tyvärr) :()

    Är också hopplöst förälskad i en äldre man på jobbet. Tyvärr är han gift och verkar svårbearbetad. Men på senare tid har jag lyckats få till några ensamma stunder då vi suttit och fikat tillsammans, på mitt initiativ.

    Han gör mig helt skakig, med sitt leende, de gråa tinningarna och sitt belevade sätt. Min pojkvän är som en liten pojke bredvid honom. Jag skulle bara vilja glida in i hans trygga famn Tungan ute.

    Vet att det verkar sjaskigt och det är det säkert, jag försöker tänka bort det men helt omöjligt. Jag måste få det ur systemet på nåt sätt.....

  • Anonym (Smiley)
    Anonym (H) skrev 2024-06-14 14:21:33 följande:
    Fast kan ju också vara läskigt för henne att ta steget med en äldre man med hög position på jobbet om du vänder på det. 
    Ja det är läskigt och jag vågar inte ta det steget om än jag skulle vilja. Jag har dock också försökt röra vid honom och ge honom kramar och han har inte backat utan snarare tvärtom velat ha mer och själv börjat röra vid mig och ge mig kramar. 
  • Anonym (Malin)

    Är han upptagen?

    Jag förstår inte vad tjejer ser i upptagna män som intresserar sig för dem. För då kommer han titta på andra även om han har dig. Han är inget att ha om han håller på med andra ä sin fru. 

Svar på tråden Flörtig stämning mellan oss?