• stefania

    Minskade fosterrörelser tvillingar v36

    Hej tvillingmammor! 

    Är själv gravid med DCDA tvilling tjejer v35+6. De senaste två dagarna känns som att de rör på sig väl litet. Spelar ingen roll om jag dricker någor kallt eller buffar på magen så är de väldigt lugna. Har redan varit på akuten 4 gånger pga minskade fosterrörelser och det alltid har visat sig att är okej på CTG och UL. Sista gången var det för 4 dagar sen. CTGn var godkänd och läkaren även gjorde tillväxt ul (de är lite mindre men ändå bra). Sen hade jag två dagar där de rörde på sig och nu är de lugna igen sen igår. Jag kan inte sluta tänka på att kanske denna gången är det något fel. Har väldigt svårt att acceptera att mina tjejer kanske har såna perioder och är lugnare helt enkelt. Det känns också att jag har blivit stammis på akuten och har en sån dum känsla om jag åker in igen. 

    Har ni upplevt såna perioder med tvillingar?

  • Svar på tråden Minskade fosterrörelser tvillingar v36
  • Anonym (Chansa inte)
    Även om det känns dumt att åka in för minsta lilla så skulle jag inte chansa om jag var orolig. Är själv tvillingmamma (enäggsgrabbar men DCDA) och jag kände tyvärr knappt mina alls då jag hade en kaka fram och en bak som dämpade precis allt. 
  • stefania

    Mina två moderkakor är på framvägg och läkaren sa att jag känner de mindre pga det. Man blir orolig ändå. 


    Vilken vecka födde du? 

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Våra tvillingar föddes i vecka 37+2. Under hela graviditeten varierade det hur mycket de rörde sig. Vissa dagar var de ganska livliga, andra dagar betydligt lugnare, men jag märkte av dem åtminstone någon gång varje dag. Alla kontroller visade också att de mådde fint. Men det är bra att du är uppmärksam.

  • Anonym (Chansa inte)
    stefania skrev 2024-06-13 20:18:19 följande:

    Mina två moderkakor är på framvägg och läkaren sa att jag känner de mindre pga det. Man blir orolig ändå. 


    Vilken vecka födde du? 


    Mina kom 40+2. Vi åkte in på BF, blev igångsatt men det slutade med snitt. Det är snart 11 år sedan. 
Svar på tråden Minskade fosterrörelser tvillingar v36