• Anonym (Binyfiken)

    Är bisex en periodisk känsla?

    Ni som är bisexuella, är er känsla för båda könen lika över tid eller är det en preferens för ett kön som går i skov s a s?
    Beskriv gärna känslan!

  • Svar på tråden Är bisex en periodisk känsla?
  • Sk007
    Anonym (Binyfiken) skrev 2024-06-12 19:36:23 följande:
    Är bisex en periodisk känsla?

    Ni som är bisexuella, är er känsla för båda könen lika över tid eller är det en preferens för ett kön som går i skov s a s?
    Beskriv gärna känslan!


    För min del har det gått mycket i skov. Ibland är det dubbla skov, alltså att jag vill ha båda sorterna. Ibland bara det ena, ibland bara det andra.
    Fast även om jag är i ett tjejskov men träffar "rätt" kille så är jag inte så svårövertalad.
    Så även om jag känner mig lite straight ett tag så är verkligheten den att jag är bi hela tiden.
  • PunkPyret

    Förmodligen finns det olika grader av bisexuell. En del kanske är verkligt 50/50 och då handlar det antagligen om att träffa rätt person som man har rätt kemi med oavsett kön.
    För andra, som mig, är det självklart att ha förhållande/samliv med det motsatta könet, men jag kan ändå bli väldigt kåt på tjejer och kan njuta av tjejsex lika mycket som av MF.

  • Sugetpar
    PunkPyret skrev 2024-06-12 23:05:03 följande:

    Förmodligen finns det olika grader av bisexuell. En del kanske är verkligt 50/50 och då handlar det antagligen om att träffa rätt person som man har rätt kemi med oavsett kön.
    För andra, som mig, är det självklart att ha förhållande/samliv med det motsatta könet, men jag kan ändå bli väldigt kåt på tjejer och kan njuta av tjejsex lika mycket som av MF.


    Bra skrivet. Vi är lika du och jag :)
    // Lena
  • Anonym (Trio)

    Googla på bisexuell+bi-cycle 

  • Freddie K

    För mig kan det också gå i skov. Ibland är jag sugen på en kille, men oftast är jag sugen på en tjej, men tänker ofta tillbaka på när jag och en killkompis hade sex.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Aliona

    Det har varit lite olika i olika delar av livet. Ett tag gade jag mycket med män och tjejer var bara en fantasi. En annan period var jag äcklad av hetro-sex och kände mig 100% lesbisk. Men mest av allt handlar det om vem jag har råkat bli kär i, och det har inget med kön att göra. Nu är jag visserligen inte monogam, men under förälskelsefasen har jag inte haft lust till någon annan än den jag varit kär i, och då har det ju varit bara ett kön. 

  • Freddie K

    Jag blir inte kär i ett kön utan i en person. Nu har det bara varit tjejer jag har förälskat mig i. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Fredde)

    Jag är lyckligt gift, har barn. Innan jag träffade min fru hade jag en relation med en annan man dock kortvarigt och han aldrig bli något seriöst. Och har haft några perioder där jag var mer eller mindre enbart intresserad av andra män. 

    Ofta blir jag attraherad av andra män särskilt innan jag lär känna dem kan jag känna en attraktion eller tycka de ser bra ut. 

    Men skulle aldrig vilja byta bort det liv jag lever med den jag älskar (min fru), för att jag känner en sexuell attraktion av någon av samma kön för någon av samma kön, för oftast är det just en sexuell attraktion jag känner att jag skulle vilja ha sex med den personen. 
    Nu har vi även ett fantastiskt bra sexliv där vi låter varandra utforska det vi njuter av och provar nya saker tillsammans. 

    Men absolut skulle jag nog om jag blev tvingad säga att jag har en läggning åt det bisexuella hållet!

  • Anonym (Man35)

    När jag var ung hade jag sex med en annan kille men skaffade barn och förhållande med en tjej när jag blivit äldre. Nu tänker jag ofta på att ha sex med en kille men skulle aldrig vara otrogen och vågar inte föreslå en trekant för tjejen.

  • Anonym (Bi)

    För mig så är min dragning till både män och kvinnor konstant,  inget som kommer och går. Är för närvarande i en relation så letar ju inte efter någon men när jag var singel så hade jag aldrig känsla av att jag ville ha det ena eller det andra - så antar att som någon skrev innan att det skiftar mellan olika personer.

    Idag är det ju många som skiljer på att vara bisexuell och biromantisk också, hört många som sexuellt inte har problem att vara med samma kön men det uppstår aldrig romantiska känslor. 

  • Anonym (Fredde)
    Anonym (Man35) skrev 2024-07-01 09:01:34 följande:

    När jag var ung hade jag sex med en annan kille men skaffade barn och förhållande med en tjej när jag blivit äldre. Nu tänker jag ofta på att ha sex med en kille men skulle aldrig vara otrogen och vågar inte föreslå en trekant för tjejen.


    Låter ungefär som det är för mig. Skulle inte vilja ändra det liv jag lever. 

    Men tankarna finns där, men man kan ju som bekant sällan få det bästa av två världar.
  • Killen47

    Ska prova lite dejtingsajter, passa på i sommar å se om jag kan träffa nån trevlig.

  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M33)

    För min del så är det en rätt tydlig skillnad på attraktionen utifrån kön. Kvinnor kan jag få känslor för och vill vara nära, kyssas osv. Med män känner jag inte på samma sätt utan där är jag inte intresserad av mer än att runka av varandra och att suga. 

    Båda dragningarna finns där över tid dock. Idag lever jag i ett vanligt straight förhållande och kan ibland sakna tiden när man hade "runkkompisar".

  • Anonym (Kvinna 34)

    Har aldrig riktigt funderat på det men nu när du ställer frågan och jag ser tillbaka på mitt liv och lust så skulle jag helt klart säga att det gått i perioder för mig.

    Mina första sexuella upplevelser och den starkaste attraktion gick till tjejer när jag började bli sexuellt aktiv (det var ju mest lek då, detta var när jag var barn/tidiga tonår).

    Under tonårstiden blev det istället en väldig längtan efter penetration och killar och mitt intresse för tjejer försvann nästan helt under den här perioden.

    Når jag blev lite äldre, typ 20-års åldern var det mest killar men attraktionen till tjejer kom tillbaka. Jag hade dock bara haft relationer med killar och tanken att ha en relation med en tjej fanns liksom inte, då kändes det mest bara intressant med tjejer rent sexuellt. Blev lite hångel och sex med tjejer på fester men inte mer än så.

    I 25-30 års åldern hade jag ett någorlunda långt förhållande med en kille bakom mig när jag träffade en tjej som jag blev vrålattraherad av. I samband med henne väcktes helt nya tankar och funderingar och nu började jag till och med ifrågasätta min sexualitet, är kanske inte bi utan lesbisk? Har nog aldrig varit så attraherad av någon annan som jag var av henne men det fungerade inte och livet gick vidare. Under något år dejtade jag ganska många tjejer men hittade aldrig den där attraktionen igen, kom återigen tillbaka till killar och har nu en relation med en kille och känner mig jättenöjd med det.

  • Anonym (B)

    Jag upplevde att jag hade svårt att förstå vem jag tände på. Jag trodde kanske jag var demisexuell. Sen märkte jag tydligt homosexuella känslor, sedan hade jag svaga heterosexuella känslor som var alltid som blev starkare. Jag är lite romantiskt attraherad av män alltid. 

  • Anonym (Missen)

    Det har faktiskt skiftat över tid för mig, är kvinna. Hade en dragning till tjejer i tonåren men hade alltid pojkvänner så var upptagen av det. Sen barn med en man, skilde mig och sen var det som att attraktionen till kvinnor turbo-ökade, så har haft flickvänner sen dess och en nu. Kan ibland nån sällsynt gång tycka att en riktigt het man är attraktiv men har inte lust att göra det igen om jag skulle bli singel, kvinnor passar mig bättre.

Svar på tråden Är bisex en periodisk känsla?