• Soft

    Läkning efter diskbråcksoperation

    Hej!

    Jag opererades för diskbråck L4-L-5
    Första operationen gick bra men fick 2 dagar senare nytt diskbråck på samma nivå så blev en akut operation till.
    Har nu ont i rygg och skinka/höft.Inte samma hysteriska smärta som innan men ändå smärta.
    Har samtal med ortopeden först i augusti igen.
    Så jag undrar om någon har gjort en operation och hur lång tid det tog innan ni återhämtade er.
    jag trodde i alla fall att bensmärtan skulle vara helt borta, ryggsmärtan förstod jag som att man får se om det blir bättre, så mer bensmärtan som oroar mig.
    Hur var det för er va ni helt smärtfria i benet i efterförloppet av er operation?

  • Svar på tråden Läkning efter diskbråcksoperation
  • Anonym (B)

    Jag har gjort en operation med dubbla diskbråck långt ner på ryggen. Vet inte vad du menar med återhämtning men behövde bara Alvedon efter operationen, sedan tog det väl ett fåtal veckor innan jag orkade gå längre sträckor igen. Muskelvärk var det mest frågan om då.

  • Soft

    Menade mer om det kan vara så att man kan ha fortsatt ischias känningar ett tag efter operationen innan nerven återhämtat sig helt, eller om det är tecken på att operationen är misslyckad.
    Så ville bara se hur andras återhämtning varit.

  • Anonym (B)
    Soft skrev 2024-06-12 22:03:51 följande:

    Menade mer om det kan vara så att man kan ha fortsatt ischias känningar ett tag efter operationen innan nerven återhämtat sig helt, eller om det är tecken på att operationen är misslyckad.
    Så ville bara se hur andras återhämtning varit.


    Jag hade aldrig ischias så....
Svar på tråden Läkning efter diskbråcksoperation