• Anonym (Pyret)

Kjol - vad ska jag ha på benen?

På vintern har jag varma strumpbyxor och kan ha kjol utan att frysa.Den här tiden på året är svårare. Vad ska jag ha på benen om det är 14 grader och jag vill ha kjol? Hudfärgade strumpbyxor är tydligen helt ute, men helt barbent kan jag inte vara utan att frysa. Ska man ha färgglada strumpbyxor? Hudfärgade med svarta prickar? Helt svarta? Jag har kjolar som går till knäna ungefär.

• Svar på tråden Kjol - vad ska jag ha på benen?
  • Fjäril kär

Matcha strumpbyxorna med vad du har för kjol. Köp några i blandade färger och några mönstrade så ser du vad som kan passa.
    Sommartid har jag sett många kör med vita leggings under kjolar (i samma denier som strumpbyxorna) 

• EnAnonumius

"Hudfärgade strumpbyxor är tydligen helt ute...."

Jaha och? Vilket är viktigast? Följa något mode eller frysa?

Men annars så ser jag ofta att tjejer/kvinnor  leggings på sig under kjolarna (oavsett kjollängd).  Vanligast i svart eller vitt. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (kallt)

Jag kör leggings av olika längd beroende på kjolens längd. Långkjol - leggings som går till halva vaden. Kortare kjol - typ cykelbyxor.

Det håller mig varm. 

• Anonym (Väl klädd)
    Anonym (Pyret) skrev 2024-06-12 17:04:51 följande:
    Kjol - vad ska jag ha på benen?

På vintern har jag varma strumpbyxor och kan ha kjol utan att frysa.Den här tiden på året är svårare. Vad ska jag ha på benen om det är 14 grader och jag vill ha kjol? Hudfärgade strumpbyxor är tydligen helt ute, men helt barbent kan jag inte vara utan att frysa. Ska man ha färgglada strumpbyxor? Hudfärgade med svarta prickar? Helt svarta? Jag har kjolar som går till knäna ungefär.

Strumpbyxor eller leggings som nåt till vristen är lösningen för för dig. Valfri denier efter hur elegant eller varm du vill vara, ju tunnare desto kallare men också mer stil.
    Väljer du leggings som slutar någonstans på vaden får du inte mitt gillande, ofta blir det svårt att få det stilrent men det är min personliga åsikt såklart.

Att hudfärgade tunnare nylonstrumpor skulle vara helt ute vet jag inte var du fått ifrån. Välj med fördel stayupstrumpor om du du vill känna dig lite elegantare, skön känsla också men kanske inte så varmt då...

Lycka till 
  • Anonym (M)

Kolla hur de kungliga klär dig. Leggings under kjol är inte snyggt, det är strumpbyxor som gäller i rätt hudfärg. 

• Anonym (Jessica)

Vadå, är hudfärgade strunpbyxor ute? Har jag inte märkt eller hört. Finns ju både matta och glansiga. Sådana använder jag ofta. 

• Anonym (Jessica)

De syns ju inte ändå? Så vad är problemet 

• Anonym (Pyret)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-06-13 16:55:43 följande:

De syns ju inte ändå? Så vad är problemet 

Jo även hudfärgade strumpbyxor syns för det mesta, om de inte är väldigt tunna och matta.
  • Anonym (Pyret)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-06-13 16:55:28 följande:

Vadå, är hudfärgade strunpbyxor ute? Har jag inte märkt eller hört. Finns ju både matta och glansiga. Sådana använder jag ofta. 

Läste nånstans att det var höjden av töntighet och tantighet att ha hudfärgade strumpbyxor. Särskilt på sommaren. Där jag ska fira midsommar blir som mest 14 grader, så det blir strumpbyxor och kjol eller långbyxor.
  • Anonym (Patricia)
    Anonym (Pyret) skrev 2024-06-14 16:27:42 följande:
    Läste nånstans att det var höjden av töntighet och tantighet att ha hudfärgade strumpbyxor. Särskilt på sommaren. Där jag ska fira midsommar blir som mest 14 grader, så det blir strumpbyxor och kjol eller långbyxor.
    Och allt man läser på Internet är per automatik sant? 
  • Sussi79

Jag gillar höga stövlar, och dom får gärna gå upp över knäna mot låret. Vet att många tycker att det kan se slappigt ut med höga stövlar. Men det finns så många varianter med och utan klackar idag. När kjolen går över stövlarna så har man bara trasorna under. Så fint, tycker jag.

Svar på tråden Kjol - vad ska jag ha på benen?