• Anonym (Amanda)

Snälla någon hjälp mig

Hej alla! jag Är tillsammand med en person som jag vet inte beter sig bra mot mig. jag har försökt lämna så många gånger men mina gränser som jag egentligen har för vad som är okej flyttas hela tiden till att ja tänker ?de var nog inte så farligt? ;( han känns som en drog,
    jag vet liksom inte hur ja ska komma ifrån de, de känns inte som jag någonsin kommer klara de. finns De någon här som vsrt Med om samma å kan ge några tips innan han har tagit kontrollen om mig helt ;/ 
  • Svar på tråden Snälla någon hjälp mig
  • Anonya

Bra att du är medveten om att relationen inte är sund och att dina gränser förskjuts. Har du haft kontakt med någon kvinnojour? Där kan du få bra råd. Har du någon släkting, vän eller kollega du kan diskutera med och få höra deras åsikter?

Tänk dig att det är din dotter, syster eller bästa vän som har det som du har det. Vad skulle du säga till henne och råda henne att göra?

• Anonym (Lis)
    Anonya skrev 2024-06-11 23:34:10 följande:

Bra att du är medveten om att relationen inte är sund och att dina gränser förskjuts. Har du haft kontakt med någon kvinnojour? Där kan du få bra råd. Har du någon släkting, vän eller kollega du kan diskutera med och få höra deras åsikter?

Tänk dig att det är din dotter, syster eller bästa vän som har det som du har det. Vad skulle du säga till henne och råda henne att göra?

Instämmer i allt detta!

och Ts, skriv ner allt han gör. Att läsa det på ett papper och se hur mycket det är kan hjälpa dig förstå allvaret.
Svar på tråden Snälla någon hjälp mig