Rådgivning sökes
Hej!
Varning för mycket text.
Min partner och jag träffades förra året, han tjatade mycket om att vi skulle bli gravida och jag va så himla kär så jag tänkte ?why not?, vi blev gravida direkt när vi började försöka.
När vi träffades berättade att han har haft missbruksproblematik, men sa att han var ren och nykter. Sedan dess har det varit.. kanske.. 20-30 återfall? och som en klassisk missbrukare så var det lögner och smusslande och bakom min rygg.
Jag litar inte på honom, jag har aldrig mött någon som ljuger så bra. För när jag konfronterat honom (uppenbart hög) så har han reagerat genom att bli arg och beskylla mig för att vara paranoid eller söka bråk. Till slut har han erkänt, genom att jag hittat påsar eller han haft rester någonstans.
Dessutom har han ett temperament utav bara helvete. Han går från 0-100 och det kan vara för ingenting eller en liten skit sak eller att han sovit dåligt. Han blir jätte arg och säger jätte elaka saker. Att jag är en hora, äcklig, inte har någon klass, att jag ska vara glad att någon som han vill vara med mig, han har spottat mig i ansiktet, kastat ut mig från hans lägenhet, han har sagt väldigt grova och nedvärderande saker och varit hotfull. När han väl lugnat ner sig så ångrar han sig alltid, och skäms för det han sagt och gjort, men det händer gång på gång, och han förstår själv att han har aggressionsproblem..
Jag har kollat hans telefon ett par gånger (ja, jag vet, super fel), men min magkänsla har sagt att det finns mer jag inte vet. Och jag har hittat konversationer med andra tjejer. Han har bjudit in, frågat om sex, flirtat, frågat om portkod.. han BLÅNEKAR att något hänt. Säger att dom bara skrivit och att det har varit när vi bråkat och han varit ledsen. Jag tror självklart inte ett dugg på det här. Men..
Jag är gravid, jag bor hos honom, jag har inga vänner jag kan vända mig till, jag känner mig så ensam och hjälplös..
jag vet vad jag borde göra, jag vet vad jag skulle råda någon i samma situation att göra, men jag vet inte om jag är för trasig, förstörd eller dum i huvudet, men jag klarar inte av att lämna..
Jag vet att jag snart har ett barn som kommer, och hen blir prio 1, och hen kan ju inte vara runt en sån här person?
Finns det något annat jag kan göra än att lämna?
Vart kan man vända sig?