Namnet Lovisa
Funderar på att min dotter ska heta Lovisa. Vad tycker ni om namnet Lovisa? Tycker ni det är fint? Tråkigt? För vanligt? Vad får ni för uppfattning av någon som heter Lovisa? Vad tänker ni när ni hör namnet Lovisa?
Funderar på att min dotter ska heta Lovisa. Vad tycker ni om namnet Lovisa? Tycker ni det är fint? Tråkigt? För vanligt? Vad får ni för uppfattning av någon som heter Lovisa? Vad tänker ni när ni hör namnet Lovisa?
Tycker det är helt ok fint men har svårt att se det på en vuxen, trots att jag känner till vuxna med namnet. Det känns ändå som ett barnnamn för mig. Sen så har jag valt bort namn som rimmar på saker som t.ex fisa, för jag tänker att det riskerar att bli att andra barn retas och säger saker som ?Lovisa gillar att fisa?, ?Elise luktar fis? etc.
Jättefint namn, klassiskt och feminint. Passar bra på ett barn och en vuxen. Ett bra val.
Grattis till bebisen.
Tycker det är vackert och feminint.
Jättefint namn, tycker jag. Skulle jag kunna ge mitt eget barn.
Namnet i sig är helt okej, men jag tycker det är lite fel generation för barn födda 2024.
Fint, klassiskt och gediget.
Lovisa är väldigt fint, tycker jag! Traditionellt svenskt/europeiskt och flickaktigt. Kan aldrig vara fel. Men om ni vill pimpa namnet litet och göra det mer speciellt/ovanligt, så kan ni ju stava det Louisa.
Det är fint.
Väldigt fint :)