• KristinL85

Utebliven mens, neg test

Hej,
    Pga manlig infertilitet har jag och min sambo genomgått flertalet IVF behandlingar. Blev gravid förra året, tyvärr slutade det i MA. 
    Nu skulle vi påbörja ny behandling. Mensen var beräknad den 7/6. ÄL den 24/5. 
    Min mens är regelbunden, kan diffa en dag men aldrig mer. 
    Nu är den 4 dagar sen vilket oroar mig. 
    Har känt lite diffus molvärk, som om mensen var på väg, men inget händer. 
    Tagit flertalet gravtest, även sk testa tidigt, alla utfaller negativa. 
    Någon som varit med om något liknande? Och isf vad berodde det på? 
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Utebliven mens, neg test
  • Anonym (Alia)

Hej, har haft samma ibland i och med ivf behandlingar! Min mens är också regelbunden, kan som din diffa men en dag. Men just en gång så var min mens 6 dagar sen och jag visste ju att jag inte var gravid! Men otroligt störande när man ska boka in ivf behandlingar och sånt. Bara att vänta på att mensen kommer antar jag. Vore ju kul om det var en graviditet förstås! 

Men för mig tror jag det var stress och spänning som försenade min mens.

• KristinL85
    Anonym (Alia) skrev 2024-06-11 16:14:14 följande:

Hej, har haft samma ibland i och med ivf behandlingar! Min mens är också regelbunden, kan som din diffa men en dag. Men just en gång så var min mens 6 dagar sen och jag visste ju att jag inte var gravid! Men otroligt störande när man ska boka in ivf behandlingar och sånt. Bara att vänta på att mensen kommer antar jag. Vore ju kul om det var en graviditet förstås! 

Men för mig tror jag det var stress och spänning som försenade min mens.

Kom mensen spontant sedan efter 6 dagar? 
    På IVF kliniken pratar de om en Provera-kur om mensen inte kommer. Det kommer ju dock innebära att det inte blir ngn IVF innan sommarstängningen, vilket känns trist. 
    Stress kan säkert påverka, och absolut har jag haft dn stressig period...
  • Anonym (Alia)
    KristinL85 skrev 2024-06-11 19:14:13 följande:
    Kom mensen spontant sedan efter 6 dagar? 
    På IVF kliniken pratar de om en Provera-kur om mensen inte kommer. Det kommer ju dock innebära att det inte blir ngn IVF innan sommarstängningen, vilket känns trist. 
    Stress kan säkert påverka, och absolut har jag haft dn stressig period...
    Jo för mig kom den spontant till slut. Det är så tråkigt när de stänger över sommaren :( Känns som att vi har haft två chanser i året, medan ?vanliga par? har tolv chanser I året, grovt räknat.
    Lycka till, hoppas mensen kommer snart!!
Svar på tråden Utebliven mens, neg test