• Anonym (onormal)

Trång :(

Jag och min partner skulle ha sex för första gången men den gick inte alls in. Jag är alldeles för trång, får typ bara in ett finger.. 
    Hittar inga bra tips online så vänder mig hit. Tips tips tips? Vill verkligen att det ska gå :(
    (Bör tilläggas att jag var våt och in the mood men gick ändå inte) HJÄLP

• Svar på tråden Trång :(
  • Anonym (.)
    Anonym (onormal) skrev 2024-06-09 23:46:36 följande:

Jag och min partner skulle ha sex för första gången men den gick inte alls in. Jag är alldeles för trång, får typ bara in ett finger.. 
    Hittar inga bra tips online så vänder mig hit. Tips tips tips? Vill verkligen att det ska gå :(

Ta hjälp av gynekolog! 
  • beli

Så var det för mig. Jag fick själv inte ens in lillfingret. Jag gick till gynekolog, som klippte upp mig. Tyvärr hjälpte det inte helt, det gjorde ont även efter det, men ja...
  • KimLinnefeldt

Det kan vara en sorts kramp, utlöst av oro. Ta det lugnt, ha mycket smeksex, använd glidmedel från apoteket, ta in honom en millimeter i taget.

• beli
    KimLinnefeldt skrev 2024-06-10 08:19:20 följande:

Det kan vara en sorts kramp, utlöst av oro. Ta det lugnt, ha mycket smeksex, använd glidmedel från apoteket, ta in honom en millimeter i taget.

Är du kvinna eller man?

Jag skulle definitivt säga att ett gynekologbesök vore vettigt.
  • Anonym (h)

Gynekologbesök för att utesluta medicinska orsaker är alltid bra. Plus lika bra att öva på även det ;)

/har själv en diagnos därnere

• Kirenaj68

Jag är, om jag får säga det själv, hyfsat stor och min fru är ganska trång. I början hade vi ingen penetrationssex för hon var osäker på om hon kunde ta emot mig, men till slut kände hon sig redo att försöka. Jag lade på mycket glidmedel och hon lade sig ovanpå mig och jag lät henne sköta inträngandet i egen takt. Hon var dock så spänd att hon fick bara in halva, men gången därpå fick hon in hela och då släppte all nervositet också. Sedan dess har vi haft underbar sex, men det är en utmaning för mig också i och med att hon är så trång. Jag får tänka på något annat i början av samlaget så jag inte kommer direkt.
  • Anonym (Funderar)

Jag är kvinna men jag fattar liksom inte det där med att vara fär trång? 
    Jag menar verkligen inte att ifrågasätta utan det är en genuin fråga 😅 förstår ju att det kan vara något medicinskt fel (likväl som psykiskt).
    Ni som är så trånga så inte ens ett finger går in, antar att ni inte använder tampong när ni menstruerar då?
    Jag tänker att kvinnor är ju liksom skapta för att föda barn, så det är ju normalt rätt elastiskt där nere.
    Hur upptäcktes det här eller är det bara enbart vid sex det är problem?

Undrar ärligt, kvinnokroppen är fascinerande.

• Anonym (.)
    Anonym (Funderar) skrev 2024-06-11 12:21:11 följande:

Jag menar verkligen inte att ifrågasätta utan det är en genuin fråga 😅 förstår ju att det kan vara något medicinskt fel (likväl som psykiskt).
    Ni som är så trånga så inte ens ett finger går in, antar att ni inte använder tampong när ni menstruerar då?
    Jag tänker att kvinnor är ju liksom skapta för att föda barn, så det är ju normalt rätt elastiskt där nere.

Kan vara så att man är missbildad, vilket gör att det kan vara flikar som täpper till själva ingången. Detta gör att det inte spelar någon roll att slidan är elastisk, eftersom flikarna sitter ivägen. Det går smidigt att klippa bort dessa hos gynekolog men inte alla vet att detta är relativt vanligt problem.
  • Anonym (Halvblodsprins)
    Anonym (h) skrev 2024-06-11 11:47:36 följande:

Gynekologbesök för att utesluta medicinska orsaker är alltid bra. Plus lika bra att öva på även det ;)

/har själv en diagnos därnere

Vad underbart att ha en diagnos därnere, istället för ha en diagnos däruppe, dvs i huvudet, för det är förjävligt. 

/mvh en aspie
  • Anonym (h)
    Anonym (Halvblodsprins) skrev 2024-06-11 15:37:24 följande:
    Vad underbart att ha en diagnos därnere, istället för ha en diagnos däruppe, dvs i huvudet, för det är förjävligt. 

/mvh en aspie

suck....

tack för den

/aspie

• Anonym (Tråkigt)

Tråkigt att det fungerar inte. 
    Men livet är inte rättvist 

• beli

Jag skrev inlägg nr 2 och inser nu att jag antog att TS inte haft sex förut. Jag antog nog det för att hon skriver att hon bara får in ett finger.

Innan jag hade haft sex hade jag verkligen en "mödomshinna" (även om det inte heter så numera). Det var en hinna som täckte allt, förutom ett litet, runt hål som jag inte ens fick in lillfingret i (jag försökte). Min första kille försökte flera gånger, men jag blödde och hade ont. Så jag fick gå och klippa upp mig (hörde att en bekant hade gjort det, därför visste jag att det var ett alternativ). Har senare hört att det är väldigt ovanligt att man behöver det.

Om TS däremot har haft sex förut så vet jag inte.
  • Anonym (Natalie)

Det är väl det man förut kallade för mödomshinnan kanske (vet inte vad man kallar det nu men har för mig att det var något annat). Jag hade jätteont första gången jag skulle använda tampong, sen använde jag det iförsej men första gången jag hade sex blödde jag jättemycket och det gjorde verkligen jätteont .. blödde faktiskt andra och tredje gången också. Känner andra som inte har blödit alls så det är nog väldigt olika.
    Även långt senare i livet när jag hade opererats för en förlossningsskada blev det lite trångt i öppningen först och ärrvävnad så jag hade ont vid sex ett tag efter. Är fortfarande lite trång i öppningen efter det men det gör inte ont längre. 

Det behöver ju inte betyda att man är onormalt trång där inne om du förstår vad jag menar. Har ju inte så mycket att jämföra med men tror jag är ganska normal.. Har fött ett barn vanligt och två med snitt. Det handlar ju om hur starka muskler man har också. 

Sen finns det ju andra tillstånd t.ex där man liksom spänner musklerna omedgetet så att det inte går att ha penererande sex, har inte jättekoll på det ärligt talat men det bästa TS kan göra är nog att gå till en gynekolog.

Man är väl skapta olika men tror inte många är så trånga inne i själva slidan så att de inte kan ha sex , som du säger är vi ju gjorda för att skaffa barn så det är elastiskt. Isåfall är väl kanske öppningen problemet. 

• KimLinnefeldt
    beli skrev 2024-06-12 12:46:09 följande:
    Jag skrev inlägg nr 2 och inser nu att jag antog att TS inte haft sex förut. Jag antog nog det för att hon skriver att hon bara får in ett finger.

Innan jag hade haft sex hade jag verkligen en "mödomshinna" (även om det inte heter så numera). Det var en hinna som täckte allt, förutom ett litet, runt hål som jag inte ens fick in lillfingret i (jag försökte). Min första kille försökte flera gånger, men jag blödde och hade ont. Så jag fick gå och klippa upp mig (hörde att en bekant hade gjort det, därför visste jag att det var ett alternativ). Har senare hört att det är väldigt ovanligt att man behöver det.

Om TS däremot har haft sex förut så vet jag inte.
    Slidkrans, heter det idag.
  • beli
    KimLinnefeldt skrev 2024-06-12 13:36:50 följande:
    Slidkrans, heter det idag.
    Klart jag vet det... Men jag hade en hinna.
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2024-06-11 16:12:11 följande:

Tråkigt att det fungerar inte. 
    Men livet är inte rättvist 

Haha.. dagens ge-upp pepp. Jajamen TS, livet är inte rättvist, ge upp det där med att kunna ha samlag och gå vidare i livet..
  • Anonym (Det var en gång)

Jag hade samma problem, min första kille (båda var 16)  misslyckades när han försökte ta min oskuld fast jag kände mig jättekåt och blöt inuti. Han gjorde slut.

Sen skaffade jag en kille 30+, för jag tänkte att han nog visste bättre hur man gjorde. Samma resultat två gånger.

Sen gynekolog. Han sa bara att det inte var något fel på mig men att killen måste ta spjärn mer och bara ta sig in.

Så det blev att jag satte händerna i sänggaveln bakom mitt huvud för att hålla emot, och han fick ta spjärn mot fotänden, och forcera sig in. Det gjorde ont som f-n den gången och jag blödde på lakanet och fick mensvärk minuten efteråt. Sen tog det nog 5-6 gånger innan det började kännas skönt och efter det har jag inte tänkt på det.

Detta var många år sen och om du blir kollad av gyn så fråga om de kan fixa det där så du slipper ta det med "naturmetoden", kanske.

• Anonym (Natalie)
    Anonym (Det var en gång) skrev 2024-06-16 21:14:00 följande:

Jag hade samma problem, min första kille (båda var 16)  misslyckades när han försökte ta min oskuld fast jag kände mig jättekåt och blöt inuti. Han gjorde slut.

Sen skaffade jag en kille 30+, för jag tänkte att han nog visste bättre hur man gjorde. Samma resultat två gånger.

Sen gynekolog. Han sa bara att det inte var något fel på mig men att killen måste ta spjärn mer och bara ta sig in.

Så det blev att jag satte händerna i sänggaveln bakom mitt huvud för att hålla emot, och han fick ta spjärn mot fotänden, och forcera sig in. Det gjorde ont som f-n den gången och jag blödde på lakanet och fick mensvärk minuten efteråt. Sen tog det nog 5-6 gånger innan det började kännas skönt och efter det har jag inte tänkt på det.

Detta var många år sen och om du blir kollad av gyn så fråga om de kan fixa det där så du slipper ta det med "naturmetoden", kanske.

Så gynekologen sa till dig som 16-åring (eller iallafall tonåring) att din kille som var 30+ måste ta spjärn och bara ta sig in? Bland det obehagligaste jag har läst här faktiskt .. Försökte komma på nått som hjälpte mot mitt illamående (gravid vecka 5) och så läste jag det här och det blev värre..
    Menar absolut inget illa mot dig , inte ditt fel men gynekologen och killen. 
    Hade förresten jätteont och blödde första gångerna jag hade sex också men killen var lika gammal som jag. 

Mvh / mamma till två döttrar som jag hoppas aldrig behöver träffa din gynekolog 

Svar på tråden Trång :(