• AlvidaAlvida

Ointresserad dejt?

Jag har dejtat en kille i drygt en månads tid och vi bor någon timme i från varandra så vi har inte setts så jättemycket.

Vi pratar i telefon någon gång i veckan och något jag har märkt och något som stör mig är att han gäspar varje gång vi pratar samt att han skriver meddelanden till andra personer. Något som märks då han blir disträ samt att han säger det till mig. 

Personen är 29 år och jag har aldrig varit med om något liknande.
    Är detta ett normalt beteende eller är han bara ohyfsad? I övrigt så är det HAN som tar initiativ till att pratat merparten av gångerna.

• Svar på tråden Ointresserad dejt?
  • Anonym (Stanley)

Låter inte så kul. Man vill ju känna att personen är närvarande och fokuserad på just dig. När jag varit på dejt så visar jag intresse för henne, men varit med om mer än en dejt där kvinnorna pratade om andra män de träffat, t o m, nämnt ligg.

• Anonym (Båg)

Gäspade gjorde min kille med ofta när vi pratade i telefon. Visst, det kändes väl inte så kul. Men vi pratade ofta på kvällarna när han "dippade". Antar att ni med pratar på kvällstid?

Typiskt killar att multitaska när man snackar i telefon. Min kollade ofta på tv/datorn samtidigt och blev disträ för det. Men vi kallpratade bara så det kvittade ju egentligen.

Tips: prata under dagtid och undvik kallpratet 

• OlgaElvira

När han gäspar ett par gånger så säger du  -oj, du verkar trött, vi hörs senare/en annan dag istället, se till att du får lite vila nu. Hej då, ta hand om dig-

• Tow2Mater

Vilka är dessa andra personer; är det hans mamma och syster som behöver hjälp och det måste ske just då - helt normalt. Är det andra dejter eller potentiella dejter - kanske dags du definierar ditt eget värde och hur du vill se ert dejtande/relation.

• Anonym (S)

Han kanske inte är en sån person som gillar att sitta i telefon, eller så är han en sån som gör flera saker samtidigt. Sluta med telefonsamtal om det stör dig, då får ni höras via text eller när ni ses.

Svar på tråden Ointresserad dejt?