• Anonym (What?)

Hur funkar Happypancake?

Jag fattar inte hur sidan fungerar. Kan jag inte läsa ifall mina skickade meddelanden är lästa? 

Jag har kontaktat säkert 40 olika män sedan  jag blev medlem i fredags kväll. Ingen har svarat eller ens besökt min sida. Ser de mig inte, eller har männen blivit så här kräsna? Jag kan tillägga att jag ser ganska bra ut och har sökt kontakt med män som är ca 10 år äldre än jag, och de är helt vanliga killar med helt vanliga jobb.

Gör jag någonting fel?

• Svar på tråden Hur funkar Happypancake?
  • Benny62

Hej Jo man ser när ett meddelande är läst det står läst eller en profil bild på den personen under ditt meddelande 
    Jag är man och har också mycket svårt att få kontakt på den sajten tyvärr man är väl för udda eller så..

• Anonym (Linda)

Fredag/helg är generellt dålig fart på dom flesta dejtsajter för att dom flesta är upptagna på olika sätt och allra helst nu med skolavslutning och studenter runt om i landet.  Har upplevt det många gånger.  Så ta inte allt för personligt att du inte fått svar . Samt att nya medlemmar ses med viss tveksamhet om dom är äkta eller en bot/scam . 

• Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-09 08:36:23 följande:

Hej Jo man ser när ett meddelande är läst det står läst eller en profil bild på den personen under ditt meddelande 
    Jag är man och har också mycket svårt att få kontakt på den sajten tyvärr man är väl för udda eller så..

Okej, då har de antagligen inte sett att jag skrivit till dem än.
  • Benny62
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 08:46:30 följande:
    Okej, då har de antagligen inte sett att jag skrivit till dem än.
    Jo det syns och min mobil plingar till om jag får ett meddelande 
  • Anonym (What?)
    Anonym (Linda) skrev 2024-06-09 08:42:14 följande:

Fredag/helg är generellt dålig fart på dom flesta dejtsajter för att dom flesta är upptagna på olika sätt och allra helst nu med skolavslutning och studenter runt om i landet.  Har upplevt det många gånger.  Så ta inte allt för personligt att du inte fått svar . Samt att nya medlemmar ses med viss tveksamhet om dom är äkta eller en bot/scam . 

Bra att veta, men jag tycker ändå det är konstigt att inte en enda person har besökt min profil.
  • Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-09 08:47:59 följande:
    Jo det syns och min mobil plingar till om jag får ett meddelande 
    Är det då vanligt att folk inte läser meddelanden de får?

Kan det vara så att jag inte syns än därför att jag nyligen registrerat mig? Eller får man inte upp notiser ifall meddelandet är från någon som inte faller inom sökkriterierna man ställt upp? Fast det är förstås ändå konstigt att ingen ens läst meddelandet.

Jag ser som sagt ganska bra ut. Folk kallar mig rent av vacker, och jag är van vid att få komplimanger annars, som när jag går på stan och dylikt. Därför blir jag förvånad, speciellt när jag har läst på olika forum att kvinnor ska kunna välja och vraka på dejtingsidor Tungan ute
  • Benny62
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 09:02:32 följande:
    Är det då vanligt att folk inte läser meddelanden de får?

Kan det vara så att jag inte syns än därför att jag nyligen registrerat mig? Eller får man inte upp notiser ifall meddelandet är från någon som inte faller inom sökkriterierna man ställt upp? Fast det är förstås ändå konstigt att ingen ens läst meddelandet.

Jag ser som sagt ganska bra ut. Folk kallar mig rent av vacker, och jag är van vid att få komplimanger annars, som när jag går på stan och dylikt. Därför blir jag förvånad, speciellt när jag har läst på olika forum att kvinnor ska kunna välja och vraka på dejtingsidor  // Tungan ute
    Jo man syns väl ganska fort när man har blivit medlem och det går snabbt när man lägger till bilder.
    Det är ju konstigt att inte du som är en fin kvinna inte får besök jag är man och då står man inte högt 
  • Kosmos

Har varit på sidan i flera år och kan säga dig en sak. Nu är jag förvisso man men min erfarenhet säger mig att bara ca 1/100 meddelande och flörtar så har personen besökt min profil och tittat på mina bilder. Det har till och med varit så att flera jag skickat meddelanden till sen aldrig mer har loggat in igen. Tillfällighet eller ej vad vet jag.

Vad jag vet är att uppförsbacken är brantare för män en kvinnor.

• Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-09 09:14:47 följande:
    Jo man syns väl ganska fort när man har blivit medlem och det går snabbt när man lägger till bilder.
    Det är ju konstigt att inte du som är en fin kvinna inte får besök jag är man och då står man inte högt 
    Jag tycks alltså inte stå speciellt högt i värde jag heller.

Visserligen är jag äldre, 46 år, men de killar jag har kontaktat är 55-60 och jag har svårt att tro att 35-åriga tjejer kastar sig själva efter dessa män då de som sagt är helt vanliga killar. De har helt vanliga jobb, liv och utseenden.
  • Benny62
    Kosmos skrev 2024-06-09 09:32:20 följande:

Har varit på sidan i flera år och kan säga dig en sak. Nu är jag förvisso man men min erfarenhet säger mig att bara ca 1/100 meddelande och flörtar så har personen besökt min profil och tittat på mina bilder. Det har till och med varit så att flera jag skickat meddelanden till sen aldrig mer har loggat in igen. Tillfällighet eller ej vad vet jag.

Vad jag vet är att uppförsbacken är brantare för män en kvinnor.

Instämmer helt vad du skriver 
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?