• Anonym (26G42)

Remiss tid och väntan på IVF

Hej, 

Försökte hitta trådar med detta ämne men kunde inte hitta. Tror säkerligen många undrar samma sak.

Min fråga är, hur lång tid tar det att få remissen godkänd av reproduktionsmedicin Huddinge inför IVF? Jag har gjort min fertilitetsutredning som visade på blockerade äggledare. Nu har stället jag gjorde utredningen på skickat en remiss till reproduktionsmedicin för 3 veckor sedan. 

Hur lång tid tar det att få remissen besvarad? Någon som fått svar nyligen som kan säga aktuell väntetid?

Någon som även kan svara på vad som händer efter besvarad remiss? Vad är väntetiderna på privata kliniker som man kan få gå till och få det finansierat? 

Annan bra info eller saker att känna till?

• Svar på tråden Remiss tid och väntan på IVF
  • Anonym (Fx)

Appen Bumpy har massa samlad information om ivf och andra fertilitetsbehandlingar samt ett forum där många är i processen. Där kan du säkert få bra svar på dina frågor 🥰

• Anonym (26G42)
    Anonym (Fx) skrev 2024-06-08 18:49:44 följande:

Appen Bumpy har massa samlad information om ivf och andra fertilitetsbehandlingar samt ett forum där många är i processen. Där kan du säkert få bra svar på dina frågor 🥰

Stort tack för ditt tips! Laddar ner dirr 🥰
  • MariaJ123

Jag är i samma situation som dig! Skickade också in remiss för ca 3 veckor sen. Vet du om de har sommarstängt? Har hört att vårdgaranti på 3 månader gäller? fick du något brev hem eller liknande?

Svar på tråden Remiss tid och väntan på IVF