• Anonym (Längtan till dig)

Sekundär infertilitet

Hej, jag undrar hur ni som upplevt sekundär infertilitet gått tillväga för att få hjälp? Började ni med ett besök på vårdcentralen eller privat gynekolog etc? Känner mig vilsen och sorgsen just nu. Jag undrar också om ni fick något svar på varför barn nr 2 var svårare att få till? Jag funderar på alla möjliga orsaker såsom kejsarsnittet, ålder, förklimakterie med mera.. Såklart att orsaken kan skifta, men dela gärna med dig om du vill/orkar. ♥️
  • Svar på tråden Sekundär infertilitet
  • Anonym (Längtan till dig)

Ingen? 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Längtan till dig) skrev 2024-06-09 07:06:37 följande:

Ingen? 

Vi gjorde en privat utredning redan med första barnet då jag var äldre och det inte tog sig. Sen tog det sig på 11:e försöket. Utredning visade bra värden rakt över så det fanns inget särskilt att peka på. Med tvåan kontaktade vi samma klinik och köpte ett trepack ivf. Tog sig på tredje återföringen, stimulerad FET. Tog 18 månader efter att mensen kom tillbaka tre månader efter avslutad amning.
  • Anonym (Piggelin)

Jag tror att i de flesta regioner så får man ingen utredning eller fertilitetstjälp om man redan har ett barn tillsammans, då får man söka sig privat. 

Det är ju ett första steg, att kolla vad man har för värden och så. 

Svar på tråden Sekundär infertilitet