• Anonym (Desperat kvinna)

    Hjälp! Min kompis pojkvän blandar in mig i deras relation

    Ja, jag vet inte vad jag ska göra. Min kompis/kollega blev tillsammans med en kille för ett par månader sen. Han har hela tiden velat ?bli min vän? om ni förstår vad jag menar. Skickar meddelande till mig mm. i tid och otid till mig. Jag har svarat så lite jag kan utan att vara oartig. Jag och min kompis är inte supertajta och vi umgås inte utanför jobbet och vår gemensamma hobby. Jag kan leva med att hennes kille skriver till mig i övrigt men han har vid ett tillfälle pratat face to face med mig om deras relation vilket jag försökte mitt bästa för att avbryta. Och sista strået igår när han skriver att han tänker lämna henne. Jag vet inte om det är bättre att inte svara honom alls eller om jag ska svara att jag faktiskt inte är intresserad av att bli indragen i deras relation samtidigt som jag inte vill såra honom då han alltid verkat trevlig när vi träffats. Snälla hjälp mig, jag vet verkligen inte vad jag ska göra!

  • Svar på tråden Hjälp! Min kompis pojkvän blandar in mig i deras relation
  • Anonym (Eh)

    Fast du fattar inte vad som pågår här...? Han är intresserad av dig!

  • Anonym (Desperat kvinna)

    Oj usch det har jag aldrig ens övervägt. Jag har bara tyckt att han är lite konstig som vill skriv till någon som är mer än 10 år yngre än han själv.

  • Anonym (Eh)
    Anonym (Desperat kvinna) skrev 2024-06-08 17:26:41 följande:

    Oj usch det har jag aldrig ens övervägt. Jag har bara tyckt att han är lite konstig som vill skriv till någon som är mer än 10 år yngre än han själv.


    Tio år är inte så mycket, lite beroende på hur gamla ni är förstås. Men det är iaf som jag tolkar hans beteende att försöka dra in dig i deras gemenskap och ha kontakt med dig hela tiden, fast ni träffats EN gång, och nu informerar han dig om att han kommer att bli singel... You do the math.
  • Anonym (Lovisa)

    Han beter sig oförskämt. Det är inte alls trevligt beteende att försöka få ihop det med sin flickväns kompis.

    Var så otrevlig som du behöver för att få honom att sluta bete sig illa.

  • Anonym (Eh)

    Äldsta mannen som stött på mig var nästan 50 och då var jag 25 ungefär, fast jag trodde att han snarare var strax över 40. Det gick det med.

  • Anonym (Desperat kvinna)
    Anonym (Eh) skrev 2024-06-08 17:29:34 följande:
    Tio år är inte så mycket, lite beroende på hur gamla ni är förstås. Men det är iaf som jag tolkar hans beteende att försöka dra in dig i deras gemenskap och ha kontakt med dig hela tiden, fast ni träffats EN gång, och nu informerar han dig om att han kommer att bli singel... You do the math.
    Jag förstår hur du menar, har barnasjäls aldrig övervägt det. Att tillägga är att jag är 24 och (kollade upp det) han är 40. Utöver det så har jag en kille redan? som var med när vi träffades.
  • Anonym (Desperat kvinna)
    Anonym (Eh) skrev 2024-06-08 17:32:38 följande:

    Äldsta mannen som stött på mig var nästan 50 och då var jag 25 ungefär, fast jag trodde att han snarare var strax över 40. Det gick det med.


    usch
  • Anonym (Desperat kvinna)
    Anonym (Eh) skrev 2024-06-08 17:29:34 följande:
    Tio år är inte så mycket, lite beroende på hur gamla ni är förstås. Men det är iaf som jag tolkar hans beteende att försöka dra in dig i deras gemenskap och ha kontakt med dig hela tiden, fast ni träffats EN gång, och nu informerar han dig om att han kommer att bli singel... You do the math.
    Vi har träffats flera gånger typ en gång i veckan. Han har följt med henne på vårahundträffar, som det oxp är ett helt gäng andra människor med på. 
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Desperat kvinna) skrev 2024-06-08 17:38:16 följande:
    usch
    Haha ja tyck det du :) Skönt var det iaf. Tanken var att vi skulle bygga en relation men avståndet och liiiite för olika personligheter gjorde att det inte blev så.
  • Anonym (Eh)

    Poängen är att ålder inte är något som alla avskräcks av. Men med tanke på din ålder förstår jag att du tycker att det är opassande med en 40+

Svar på tråden Hjälp! Min kompis pojkvän blandar in mig i deras relation