• Isabelleanonym

    Blödning under tidig graviditet

    Jag tog ett graviditetstest i söndagskväll och måndagmorgon, båda var svagt positiva. (Tog även ett clearblue digital som var negativt) 
    Måndagkväll började jag blöda, lätt behaglig molande värk i nedre delen av magen, nästan som mensvärk fast lindrigare. Varje dag blev det mindre och mindre blod, sen igår 7/6-24 slutade blödningen helt. 


    Undrar om det var nidblödning/


    genombrottsblödning eller missfall?


    Nidblödning känns det inte som dock då jag blödde mer än bara några ljusa droppar. 


    Blödningen har varit tunn och röd, inga klumpar eller mörkt blod som det brukar bli vid missfall. (Har bara behövt använda trosskydd, inte blödigt igenom)


    Så jag hoppas på att det är


    genombrottsblödning, är såklart jätteorolig.
    Jag slutade på p-piller i slutet på april, fick en mens då direkt och några veckor efter det fick jag en till mens vilket är min senaste mens första dag som var den 4e maj. 


    Man vet ju inte om det är så att jag haft oregelbunden mens/ägglossning eftersom jag nyligen slutade på p-piller. 


    Men om allt är rätträknat så borde jag vara i vecka 5+0 nu. 


    Jag har haft lätta symptom så som lindrig värk i nedre delen av magen, lätt ömma bröst, delvis illamående, klarar inte av lukten av kaffe. (Kommer till och med lite mjölk ur mina bröst) 
    Bifogar bilder på mina två test här. 


    Jag har ett inbokad vaginalt ultraljud den 20e juni, men jag håller på att bli knäpp, att behöva gå runt och oroa sig gör en helt galen. 


    Vad tror ni? Har någon av er varit med om en sådan blödning men ändå fortsatt vara gravid? 


    Tacksam för svar! 


    Med vänliga hälsningar

  • Svar på tråden Blödning under tidig graviditet
  • Anonym4848

    Hm alltså jag förstår inte riktigt. Jag skulle tyvärr inte tolka testerna på bilden som positiva. De testerna brukar kunna få en sån tunn linje som dina även fast de är negativa. Har du tagit några fler tester efter dessa? De borde ju visa starkare nu isåfall...

  • Anonym (Anonym)

    Testa med clearblues digitala test. De borde visa med säkerhet😊

  • Mariaj101

    Jag sitter lite i samma sits. Plussade i tisdags (mens beräknad i måndags) och sen i onsdags haft blödning (klara röda flytningar), bm och gyn tycker vi avvaktar om det skulle bli värre då det inte finns så mycket att göra åt graviditeten, dock vanligt med blödning i början.
    i ditt fall hade jag nog valt att ta ett CB med veckoindikator, då vanliga CB är sjukt svåra att skilja mellan torksträck, spökstreck eller svaga positiva. jag skulle valt test som har röd färg som är lättare att skilja. Men, skulle du va gravid så hade nog ett digitalt test visat det nu tycker jag, ta med morgonurin för att va säker. uppdatera hur det går! 


    Bifogar hur mina test har sett ut, bilden ser väldigt pixligut hoppas det går att se😌

  • Mariaj101

    tänker om du nyligen slutat med p piller så kan äl vara lite crazy så då brukar man rekommendera att ta graviditetstest 3 veckor efter det oskyddade samlaget. om du inte är riktigt säker☺️

Svar på tråden Blödning under tidig graviditet