10 månader avviker från kurvan.
Hej, vi har en dotter på 4 år och 10 månader.
jag vill börja med att skriva att både jag och frun är väldigt säkra i vårat föräldrarskap. men vill bara dela med oss av senaste besöket.
senaste besöket hade våran dotter enbart gått upp 20gr vid senaste vägningen och alltså då avvikit från den där kurvan.
barnmorskan hänvisade oss att ha i extra fett / smör i dotterns mat. jag och frun bara kollade på varandra och sa ingenting. jag menar. Hade dottern ätit sin portion mat innan BVC besöket så hade de säkert inte ens reagerat på vikten. För då hade hon ju vägt mera.. Är ni med?
jag anser att kurvorna och det system de använder är något uråldrigt och att man inte riktigt hunnit Med utvecklingen.
dottern är pigg, mår bra leker mycket. rör sig som bara den. Klart hon då håller en ?stabil? viktkurva då?
vi sa det både frun o jag att vi kommer forsätta som vi gör, hon ska få forsätta äta tills hon blir mätt och vi kommer INTE försöka få i henne mer än vad hon vill ha.
samma barnmorska gav oss onda ögat när dottern slutade amma vid 7 månader. Men seriöst? Vill hon bara äta vanlig mat så är det något vi uppmuntrar.
jag Verkligen hatar när andra ska säga hur vi ska göra med våran dotter. Absolut jag kan ta emot BVC rekommendationer men jag gör sen som jag själv vill. Jag tycker synd om de flräldrar som är osäkra i sitt föräldrarskap och sväljerh BVC säger till hull och hår.