• Anonym (Anonym555)

    Varför arg på mig?

    I min gymnasieklass var det några tjejer som berättade att en kille i klassen hade flirtat och skrivit med dem och tyckte det var lite komiskt och roligt. De frågade mig om han hade gjort det, då sa jag ja han har skrivit till mig också. Jag märkte att det blev en ganska stor grej och vi skämtade om det. Men en av tjejerna som han skrivit till, verkade inte bli så glad och skrattade inte åt det som alla andra. Några dagar senare när vi sågs igen, var hon väldigt passivt aggressiv mot mig och sa en del spydiga kommentarer. Hon sa aldrig rätt ut att hon var arg över det där med killen, men jag misstänker det? eftersom hon inte har någon annan anledning att vara arg på mig för. Det konstiga är att hon har en pojkvän, som hon dessutom ska flytta ihop med efter gymnasiet och är säker att det är hennes framtida man. Är inte det väldigt konstigt att hon blir arg på mig för det? Och hur ska jag tolka hennes beteende?

  • Svar på tråden Varför arg på mig?
  • Anonym (Äh)

    Konstigt skulle jag inte säga... Hon är förtjust i killen och vill inte ha konkurrens. Och ja, detta trots att hon är i relation. Hon tycker säkert att du är lite mer attraktiv än de andra tjejerna och därför är det just dig hon ger sig på, kanske någon annan också. Strunta i henne bara.

  • Shameless

    Hon kanske är sur för att ni förlöjligade killen. Behöver inte betyda att hon gillar honom, kan vara att hon bara har medkänsla för han. 

  • Anonym (.)

    Ja du, det här beror ju på hur hon är. Är hon extrovert och behöver en fjäder i hatten dvs hennes ego fått sig en boost innan om hon trott hon var den enda han flörtat med? Då kan hon mkt väl bli sur på dig för det, för då har ju bl a du fråntaget henne detta. 

    Jag råkade ut för en mycket konstig kvinna/kollega på min mans jobb en gång när jag besökte som bar sig åt som jag vet inte vad. Hon verkade dominant, en riktig bitch, rent ut sagt, och hon fysiskt och psykiskt pressade sig på min man, som inget gjorde, 

    Fast det borde ha varit jag som skulle ha varit otrevlig mot henne efter det tillfället så fortsatte denna kvinna att bära sig dumt åt mot mig i telefon till exempel, tills den dagen jag inte kunde hålla tillbaka det mer och brände av henne, men innan jag kom till den punkten tog det mig flera år(!). 

    Hon var verkligen urtypen som ser det som att en man eller män väl överlag ska bara tycka hon är attraktiv, och det är en fjäder i hatten för henne, och då avskydde hon mig såklart som han var gift med. Ser alla andra kvinnor som konkurrens. I slutändan tror jag inte alls det ens behöver betyda att hon vill ha killen, hon vill bara känna sig utvald, som den enda. 

    Det var nåt riktigt fel i huvudet på henne och det här blev solklart sedan för alla med tiden.

    Man kan bränna av sådana personer så de tystnar och backar, men i ditt fall hade jag inte tyckt det var lönt utan bara skrivit av henne att hon inte är nån du vill umgås med för hennes uppförande är helt psyko. Hennes kille lär eller har det nog inte för det lätt med henne, men man får väl hoppas han är likadan då. 

    Vet nån annan kvinna det också var ngt fel i huvudet då, samma visa där, i hennes fall tror jag absolut inte hon var intresserad av min man men hon ville ändå få honom att stirra på hennes bröst som hon mer eller mindre tryckte upp i ansiktet på honom. Såna kvinnor lever på det här, det skulle vara en fjäder i hatten för henne då hon vet att han ser bra ut, att andra säger han ser bra ut. De saknade helt kemi. Han förstod vad hon höll på med, men höll sig lugn och gav henne inte en blick där nere.

    De här kvinnorna är som sagt extremt extroverta eller dominanta eller hur man nu ska beskriva dem, de bryr sig bara om sig själva, hon bryr sig säkert inte om att hon själv är i ett förhållande och ska flytta ihop med sin pojkvän, utan det är just det - hon vill vara den enda, hon vill ha den boosten, den fjädern i hatten av den killen, och hon gillar inte konkurrensen från andra kvinnor. 

Svar på tråden Varför arg på mig?