• Sommarkort

Vill inte tro

Hej!
    Jag har varit tillsammans med min sambo i lite mer än 3 år. Vi har två barn tillsammans, en på snart 2 år och den andra 5 månader. Allt har varit bra men han har problem med sin ilska. När han blir arg på mig så slutar han prata med mig. Det har pågått så långt som i 2 dagar. Jag vet att han dagligen kollar på porr eftersom att han lämnar sina t-shirts med spermafläckar och det är jag som tvättar. Han nekar till detta men jag har accepterat att porr är inget med mig att göra. Men sedan kanske 4 veckor har han betett sig konstig. Han låser in sig på toaletten i över 20 minuter flera gånger per dag, tagit bort vårt förhållande status på Facebook, följer trådar på reddit som kalls ?dating? och har i skaffat snapchatt. han har blivit mer sur och har inget tålamod med mig, han vill inte ha sex lik mycket utan föredrar att onaneta. han är hemlig med mobilen och har även stängt av sina notiser. jag är rädd att han pratar Med andra tjejer. jag är också rädd för att han skickar och får nakenbilder. jag går sönder och vill inte tro att det är sant. vad tror ni? snälla hjälp. 

• Svar på tråden Vill inte tro
  • Anonym (S**tstövel)

Låter som en skitstövel som du inte kommer orka leva med i längden. Du kan inte förändra honom, frågan är om han kan antas ändra sig själv. Liten chans att han mest är deprimerad men det låter som en skitstövel. Läs på om narcissism och silent treatment (vill inte diagnostisera någon utan ber dig mest att att läsa på och känna av vad som resonerar med ditt inrd). Om du blickar tillbaka, kan du få se några varningstecken tidigt eller kom det först på senare tid?

Innan du fattar beslut om framtiden (jag hade lämnat, ev efter att ha föreslagit terapi, men det kan bli komplicerat med barnen... är verkligen inte den första som rekommenderar separation men givet att din berättelse stämmer så låter det som om det inte är en frisk relation) bör du läsa på om andra personers erfarenheter av separation med en hemlighetsfull, otrogen och självisk person, och fundera på hur det kan antas bli med barnen vid en separation.

Tror du att han är en sådan som ställer till med vårdnadstvist eller på annat sätt använder barnen för att hämnas? Eller kommer han strunta i dem och poppa in när det passar? Eller tror du att han kan antas vara en OK pappa ändå? Och vad gör du om han plötsligt låtsas att allt är bra för att lura dig tillbaka?

/en som varit med lite för mycket 

• Anonym (Reality check)

Ja ts. Nu är det så här att din kille har ett eller flera dejtingkonton som han använder för att ragga andra tjejer. Han har snap för att kommunicera privat med dem, sexchatta, skicka bilder och videos, kanske även livesamtal eller voice chat. Han stänger in sig på toan för att kunna göra detta ifred även när du är hemma. Han både skickar och tar emot naket och han onanerar till detta. Nästa steg är att träffa någon av dem irl, om han inte redan har gjort det. Ilskan beror på att han 1) har tröttnat på dig och 2) för att den gör att han kan rättfärdiga det han håller på med. Han har stängt av notiser för att hans chatverksamhet inte ska märkas. Och han har mindre sex med dig som en sammantagen följd av allt detta, att han drar sig bort från dig och att er relation är riktigt dålig.

Var det något mer du undrade?

• Lynx123

Vad är det egentligen du vill veta? Du mår onekligen dåligt av det här förhållander, vem hade inte gjort det, så det är väl inte så mycket mer att diskutera annat än hur du ska lämna på mest praktiska och för barnen skonsamma sätt?

Svar på tråden Vill inte tro