• Anonym (Anonym hej)

”Hejdå ha ett bra liv”

En väldigt kort men en fråga jag undrar. Om någon hade sagt till er ?hejdå ha ett bra liv? hur hade ni reagerat på det? Och vad menar personen med det? Det kan väl aldrig tolkas som något positivt? 

• Svar på tråden ”Hejdå ha ett bra liv”
  • Anonym (Hej)

Så säger den som aldrig mer vill ha med personen att göra.

• Anonym (good life)

Jag tolkar det som att personen inte vill ha nåt med dig att göra längre, och verkligen inte önskar att du får ett bra liv.

• Anonym (Patricia)

Det var ordagrant vad mitt ex sa till mig när han dumpade mig. I samma stund blockade han mig överallt på alla tänkbara sätt och vi har varken setts eller hörts på 3 år. Hans ord var fulla av hat och han önskar mig sannerligen inte ett bra liv.... 

• Anonym (W)
    Anonym (Patricia) skrev 2024-06-07 17:59:20 följande:

Det var ordagrant vad mitt ex sa till mig när han dumpade mig. I samma stund blockade han mig överallt på alla tänkbara sätt och vi har varken setts eller hörts på 3 år. Hans ord var fulla av hat och han önskar mig sannerligen inte ett bra liv.... 

Oj. Vad hade du gjort honom för ont? 
  • Anonym (J)

Det sa min själsfrände till mig och försvinner och kommer tillbaka..

• Anonym (Slut)

Det betyder att personen aldrig mer vill ha kontakt med dig.

• Tukt

Det beror väl på lite hur det sägs. Var ju ett trendigt uttryck ett tag, men då sades det ju ofta mer ironiskt med glimten i ögat.

• Anonym (Trio)
    Anonym (Anonym hej) skrev 2024-06-07 17:41:21 följande:
    ?Hejdå ha ett bra liv?

En väldigt kort men en fråga jag undrar. Om någon hade sagt till er ?hejdå ha ett bra liv? hur hade ni reagerat på det? Och vad menar personen med det? Det kan väl aldrig tolkas som något positivt? 

Kan främst betyda två saker.

1) Personen ogillar dig
    2) Personen är likgiltig inför dig.
  • Anonym (Elvis Presley)

Den som säger så vill inte ha något mer med den andre att göra.

En tydlig markering.

• honutannick

Jag tolkar det som att man är rätt likgiltig, man vill inte ha mer med personen att göra någonsin men man lägger liksom ingen energi på att gå runt och hata, klipper banden och går vidare helt enkelt 

• Anonym (Mini)

Beror på hur man säger det, jag har sagt det några ggr som ett vänligt ironiskt skämt. Men det hörs ju på hur man säger det. Med allvarlig ton så är det väldigt hårt negativt ja.

• Anonym (Patricia)
    Anonym (W) skrev 2024-06-07 18:02:00 följande:
    Oj. Vad hade du gjort honom för ont? 
    Inget mer än ställt honom mot väggen och undrar vad han pysslat med 
  • Anonym (En spade är en spade)

Jag hade menat det positivt.

Det finns saker som gör att jag bryter kontakten men jag menar ändå inte personen något illa, jag bara inser att just vi inte passar ihop. Vare sig det gäller vänskap eller partnerskap.

Om jag verkligen avskytt någon så hade jag skrivit "dra åt helvete och stäng dörren efter dig", det är inga krusiduller där jag är inblandad.

• Anonym (?)

Ungefär så kan jag säga till någon som en fråga. Det vill säga vill du ha mej i ditt liv eller inte.

• Anonym (W)
    Anonym (Patricia) skrev 2024-06-07 20:53:55 följande:
    Inget mer än ställt honom mot väggen och undrar vad han pysslat med 
    Lättstött typ alltså. Han hade säkerligen något fuffens för sig. Var glad att det är ett ex 😀
  • Anonym (Elvis Presley)
    Anonym (En spade är en spade) skrev 2024-06-07 22:07:46 följande:

Jag hade menat det positivt.

Det finns saker som gör att jag bryter kontakten men jag menar ändå inte personen något illa, jag bara inser att just vi inte passar ihop. Vare sig det gäller vänskap eller partnerskap.

Om jag verkligen avskytt någon så hade jag skrivit "dra åt helvete och stäng dörren efter dig", det är inga krusiduller där jag är inblandad.

Är väl onödigt att be någon att dra åt helvete.
  • Deegan

Denna frågan försöker ja att få kläm på (se länk)..hur man ska säga det så att personen ser fram emot resan.. den hade varit underbar att ha till hands om man skulle vilja be nån o dra åt h-vete...

youtube.com/shorts/dtHAaJv2hEg

Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
Svar på tråden ”Hejdå ha ett bra liv”