• Anonym (Ts)

Ni föräldrar som fick söner...

...saknade ni någonsin döttrar i livet? Tycker man ibland läser här om mammor som INNAN de vill få barn bara vill få döttrar av olika skäl.

Men ni som fick bara söner - saknade ni döttrar sen eller var det inte något ni tänkte på?

(Vill inte ha svar av er som fått bägge i denna tråd.)

• Svar på tråden Ni föräldrar som fick söner...
  • Anonym (Em)

Jag har två söner, den yngsta är 16. Jag har aldrig saknat en dotter, efter två pojkar kändes familjen komplett. Däremot önskar jag att barnen hade blivit hästintresserade, båda har fått gå på ridskola men det är inget intresse som fastnade. Chansen hade kanske varit större om jag fått en dotter. 

• Fjäril kär

Jag har tre söner och nej jag har aldrig saknat en dotter. Triss i söner är rätt häftigt . Tredje sonen är en sladdis och det var liksom så självklart att det också var en kille. Familjen blev komplett. 

• Anonym (Nilla)

Jag har två söner med MYCKET stor ålerskillnad (närmare 20 år).
    Båda gångerna hade jag en inre önskan om söner, har aldrig saknat en dotter.

• Anonym (Ts)

Kul att höra. Jag har två söner själv och jag funderar ibland över sånt när jag ser folk som bara vill ha en dotter för att man annars kommer sakna det. 

• Anonym (Nilla)
    Anonym (Ts) skrev 2024-06-07 19:18:44 följande:

Kul att höra. Jag har två söner själv och jag funderar ibland över sånt när jag ser folk som bara vill ha en dotter för att man annars kommer sakna det. 

Äh, det är bara att strunta i.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Nilla) skrev 2024-06-07 19:26:01 följande:
    Äh, det är bara att strunta i.
    Tack. Jag har ju så himla kul med barnen jag har liksom. Skratt varje dag, bus, lekar, soffhäng, kramar...så jag funderar vad jag missat.
Svar på tråden Ni föräldrar som fick söner...