• Anonym (Semester i Spanien)

    Har Spanien alltid vart så?

    Jag var en vecka i Spanien. Jag blev antastad 3ggr av män, tafsad på samt flera vad jag upplever var obehagliga raggningsförsök utöver det. Några av händelserna var samma man som kom tillbaks och försökte flera gånger. Jag vet att det kan hända överallt och män oavsett nation kan bete sig grisigt. Men det här var extremt.

    Jag har vart i Spanien förut utan att ha upplevt det så alls. Extrem otur eller är det så det är i Spanien?

  • Svar på tråden Har Spanien alltid vart så?
  • Eurydike

    Det var så när jag var i Spanien, men kanske hade jag också extrem otur. Dessutom var jag bara 14 år gammal 😵?💫

  • Anonym (Semester i Spanien)
    Eurydike skrev 2024-06-06 12:26:42 följande:

    Det var så när jag var i Spanien, men kanske hade jag också extrem otur. Dessutom var jag bara 14 år gammal 😵?💫


    : (  beklagar. Jag tror det här var sista gången jag åker nånstans själv. Kändes utsatt. Inte bara pä stranden heller utan fler ställen. 
  • Eurydike
    Anonym (Semester i Spanien) skrev 2024-06-06 14:20:01 följande:
    : (  beklagar. Jag tror det här var sista gången jag åker nånstans själv. Kändes utsatt. Inte bara pä stranden heller utan fler ställen. 
    Det är jag som ska beklaga! Dina upplevelser är ju alldeles färska, mina är många år gamla och ingenting jag tänker på längre. Men trist att du fick en så dålig upplevelse av Spanien eller rättare sagt av männen där. För mig funkade det bra att säga att jag var fjorton år gammal. Då tycktes en viss kroppsdel slå knut på sig själv av förskräckelse. Fast vissa brydde sig inte om det heller. De sade bara ?Det är lite ungt men det är okej?. Skönt att jag kunde göra dem besvikna! Ett annat fulknep som jag lärde mig var att vissa män ville visa att de kunde några ord på svenska. De hade lärt sig orden ögon, mun och rumpa. När de sade det sista ordet nöp de en i rumpan. Detta tycktes de ha satt i system. Moget, tyckte mitt fjortonåriga jag 🤨
  • Anonym (cc)

    Strandraggaren vid Medelhavet är ju en välkänd figur ända sedan svensken började resa på chartersemester dit på 60-70-talet.

  • Anonym (Observer)

    åk till valfritt sydeuropeiskt land eller nordafrika, som svenska kvinnor beter sig så går männen i landet bananas, enligt männens synvinkel så bjuder de svenska kvinnorna ut sig, kvinnorna bara skriker efter en riktigt rejäl..k...ehh man.....

  • Anonym (fd reseledare)
    Anonym (Observer) skrev 2024-06-07 09:48:20 följande:

    åk till valfritt sydeuropeiskt land eller nordafrika, som svenska kvinnor beter sig så går männen i landet bananas, enligt männens synvinkel så bjuder de svenska kvinnorna ut sig, kvinnorna bara skriker efter en riktigt rejäl..k...ehh man.....


    Stämmer verkligen inte. Jag har jobbat i resebranschen i många år och jobbat för dom stora resebolagen och svenska turister beter sig inte annorlunda än andra turister ifrån andra länder.  Klär sig heller inte annorlunda än turister ifrån övriga norden, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna osv. 
    Så nej svenskar sticker inte ut på något sätt ifrån andra. 
    Däremot kommer alltid blonda sticka ut bland mörkhåriga.
  • Anonym (Em)
    Anonym (fd reseledare) skrev 2024-06-07 10:04:09 följande:
    Stämmer verkligen inte. Jag har jobbat i resebranschen i många år och jobbat för dom stora resebolagen och svenska turister beter sig inte annorlunda än andra turister ifrån andra länder.  Klär sig heller inte annorlunda än turister ifrån övriga norden, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna osv. 
    Så nej svenskar sticker inte ut på något sätt ifrån andra. 
    Däremot kommer alltid blonda sticka ut bland mörkhåriga.

    I Barcelona där jag bor finns det nästan lika många ljushåriga som mörkhåriga. Inga som sticker ut direkt. Jag ser ingen skillnad på svenskar och dem.
    Har ingen upplevelse av att de beter sig som Ts skriver här åtminstone. 


    Ts var i Spanien var du?

Svar på tråden Har Spanien alltid vart så?