• Anonym (TS)

    Inte längre ömma bröst innan mens efter tredje barnet

    Det här kanske är en lite konstig fråga.. Men förut brukade jag ha jätteömma bröst innan mens. Kände verkligen av det jättemycket. Har haft det när jag var gravid också. Har långt mellan barnen.. Efter tredje barnet fick jag tillbaks mensen snabbt (knappt tre månader) trots helamning slutade vara öm i brösten innan mens .. väldigt väldigt lite nån gång men nästan inget alls. 


    Nu är barnet 2 år , jag ammar litegrann fortfarande. Vi har inte bestämt oss helt men funderar på ett syskon eftersom det här är min mans första barn. Jag har tänkt lite på det här med brösten , kan det vara något fel mer hormonerna? Kan det påverka så att jag har svårare att bli gravid? Funderar också på om jag skulle känna av nått om jag blev gravid eller om jag inte skulle vara öm i brösten som förut då heller. 

    Är förresten snart 37 år , vet inte om det har nån betydelse .. men märkte skillnaden just efter tredje barnet så känns inte riktigt som att det har med åldern att göra. 


    Nån som har varit med om något liknande? Eller har några tankar om det? Är det något jag borde kolla upp? Känns bara konstigt att kontakta sjukvården för det, det är ju liksom ett ?icke-problem? ändå. 

Svar på tråden Inte längre ömma bröst innan mens efter tredje barnet