• Anonym (Gaggen)

Har inga symtom alls

Hej. Jag är gravid i vecka 8 och börjar bli väldigt orolig att allt inte står rätt till i magen. 

Min tidigare graviditet mådde jag fruktansvärt. Jag kräktes, hade konstant ont och var supertrött osv. Allt var liksom där.

Den här gången känner jag nästan ingenting. Jag är väl lite tröttare än vanligt, har Till och från lite lätt molande värk i magen dock inte haft det på två dagar nu och brösten har varit lite ömma men inte lika mycket längre (kanske börjar vänja mig?) Jag mår inte illa alls. Jag mår ganska bra faktiskt.

Bör jsg oroa mig för missfall? Har inte blödigt något alls men har som vita tjocka flytningar idag. 

är nog mest bara orolig. Vet inte vad jag vill få ut av det här egentligen. Lite hopp och stöd tror jag. 

• Svar på tråden Har inga symtom alls
  • Jsmhoshm

Du behöver absolut inte vara mer orolig för missfall än någon med mycket symptom. Eftersom jag är medlem i IVF forum så ser jag denna oro hela tiden. Man kan ha mycket symptom trots missfall och lite symptom i en bra graviditet ❤️ symptom är inte lika med bra graviditet! Bebbe mår säkert prima där inne! Själv var jag bara mycket trött. Min andra symptom kom och gick. Man blir ju helt förstörd av det 🥴😂

• Meddelande borttaget
  • Pea593

Jag går in i vecka 8 idag. Och känner väldigt lite symtom. Vissa dagar liiite mer, och andra dagar inget alls. 
    Jag har 2 MA i bagaget och är livrädd för ett 3e. 
    Ska på VUL på fredag, så om ca 5 dagar. 

Jag har lite ont i brösten och är ibland mer trött än vanligt, mår pytte lite illa ibland och lite molvärk. Men det är så pass lite att jag är rädd jag inbillar mig. 

Hur har det gått för dig? Nå mer symtom eller gjort VUL än? 

• Anonym (8)
    Anonym (Gaggen) skrev 2024-06-05 19:28:09 följande:
    Har inga symtom alls

Hej. Jag är gravid i vecka 8 och börjar bli väldigt orolig att allt inte står rätt till i magen. 

Min tidigare graviditet mådde jag fruktansvärt. Jag kräktes, hade konstant ont och var supertrött osv. Allt var liksom där.

Den här gången känner jag nästan ingenting. Jag är väl lite tröttare än vanligt, har Till och från lite lätt molande värk i magen dock inte haft det på två dagar nu och brösten har varit lite ömma men inte lika mycket längre (kanske börjar vänja mig?) Jag mår inte illa alls. Jag mår ganska bra faktiskt.

Bör jsg oroa mig för missfall? Har inte blödigt något alls men har som vita tjocka flytningar idag. 

är nog mest bara orolig. Vet inte vad jag vill få ut av det här egentligen. Lite hopp och stöd tror jag. 

Jag är också i vecka 8 o h har väldigt få symptom..Har varit på tidig vul och allt såg bra ut. Läkaren sa att inte alla får symptom men visst blir man orolig. Med mitt första barn hade jag också få symptom, dom kom några veckor senare. Har dock fått 3 missfall och vid en av gångerna försvann alla symptom,en annan gång hade jag starka symptom. Känner bara att det inte går att veta oavsett om man har starka symptom eller inte :/.
  • Kristina 341

Kissar du lite oftare än vanligt? Förutom att vara lite mer trött var det mitt enda symtom innan första UL. Och det var tvillingar. Hade också en graviditet innan med mer illamående och var orolig denna gång, så blev det en total chock istället. Så skulle inte oroa mig om jag var du, eller i alla fall lite mindre om det går.

• TTCBf

Hej🌸

Jag vela själv inte tro det då jag varit gravid 4 gånger
    1. abort 
    2. havandeskapsförgiftning (fostret dog)
    3. kemisk graviditet (missfall)
    4. är i vecka 12+0 nu och ultraljud visar positivt

Alla mina första 3 graviditeter hade jag otroligt ömma bröst, känslig luktsinne, hyperimisis 

Denna graviditet så har jag inge ömma bröst alls, bara fått hyperimisis men inge känslig luktsinne.

Har också fått vita flytningar som är hela tiden, så för mig vägrade jag tro det i början när alla sa att alla graviditeter behöver inte vara likadana, men nu tror jag dem definitivt😄

Så oroa dig inte för symtomerna, boka in ett ultraljud så du kan pusta ut men symtomerna är så olika varje gång❤️

• Anonym (8)
    Pea593 skrev 2024-06-30 16:33:24 följande:

Jag går in i vecka 8 idag. Och känner väldigt lite symtom. Vissa dagar liiite mer, och andra dagar inget alls. 
    Jag har 2 MA i bagaget och är livrädd för ett 3e. 
    Ska på VUL på fredag, så om ca 5 dagar. 

Jag har lite ont i brösten och är ibland mer trött än vanligt, mår pytte lite illa ibland och lite molvärk. Men det är så pass lite att jag är rädd jag inbillar mig. 

Hur har det gått för dig? Nå mer symtom eller gjort VUL än? 

Varit på Vul ännu? Hoppas det gick/går bra idag!
  • Pea593

Jag var där imorse och allt såg bra ut 😭❤️ en liten krabat på 17 mm med pickande hjärta. Sån otrolig lättnad. Och fortfarande har jag inte nämnvärt med symtom. 

• Pea593
    Anonym (8) skrev 2024-07-05 12:51:02 följande:
    Varit på Vul ännu? Hoppas det gick/går bra idag!
    Jag var där imorse och allt såg bra ut 😭❤️ en liten krabat på 17 mm med pickande hjärta. Sån otrolig lättnad. Och fortfarande har jag inte nämnvärt med symtom. 
  • Anonym (8)
    Pea593 skrev 2024-07-05 13:02:47 följande:
    Vad skönt! Jag tror inte dom mätte för mig men jag var så chockad, trodde nämligen att grav var avstannad. Minns att dom såg hjärtat ialf :). 
Svar på tråden Har inga symtom alls