• Anonym (Panik)

Son har utsatt dotter

Hjälp. Mig. 

Min son. Idag 18 år. Utsatte min dotter sexuellt när han var 15 år. Hon var då 11 år.

Sonen har NPF. Asperger och adhd.

Han har runkat framför henne flera gånger, och försökt locka henne till sig via sms andra gånger, men hon har sagt nej. Han ska aldrig ha tagit på henne rent fysiskt men upplevelsen är att hon är äcklad och skrämd av honom + att han har fysiskt kommit framför henne samtidigt som han tittar på henne. Jag spyr. 

Hon berättade alltså detta nu. Det var tre år sedan sist. 

Har sagt att det inte är hennes fel. Att han har gjort alla fel. Att vi kommer stötta henne och sätta hennes behov först i detta. 

Men exakt VAD gör man? Mår skit. Går sönder. Vill helst bara be honom dra och aldrig mer prata med honom men förstår samtidigt att det är oansvarigt. Så gör man inte heller. 

hjälp mig. 

• Svar på tråden Son har utsatt dotter
  • Anonym (X)

Låt dottern prata med någon, en kurator kanske. Sedan söker du hjälp med hur du ska hantera sonen.

• Anonym (B)

Bup känns som en naturlig start. Och en polisanmälan mot sonen. Och ärligt talat hade han inte känts som min son längre.

• Anonym (B)

En sak är säker - han kan INTE bo hos er längre!! Be soc om hjälp.

• Anonym (Casanova)

Gör inget förhastat...

Var det 3år sedan senast så lär inget ändra på sig i brådrasket. Prata med BUP och hör efter vad dem tycker. Ta dig själv en funderare.

• Anonym (ANN)

Han kommer sannolikt utsätta andra ju äldre han blir, i och med att han har en sexuell störning. Han är sannolikt pedofil. 

Beklagar.

• Anonym (Casanova)
    Anonym (ANN) skrev 2024-06-04 23:32:04 följande:

Han kommer sannolikt utsätta andra ju äldre han blir, i och med att han har en sexuell störning. Han är sannolikt pedofil. 

Beklagar.

Du är jäkligt snabb på att dra slutsatser av nästan inget alls.

En autistisk 15-åring som runkar framför en 11-åring. Det kan finnas helt andra orsaker. Han kan ha ett behov som han inte förstår hur han kan eller får uppfylla.

Straffet för det han gjort är i vart fall obetydligt om han skulle dömas. Så han kommer ju att finnas ute i samhället. Känns som en smart lösning i det här skedet att försöka mota olle vid grind snarare än att bannlysa honom.
  • Anonym (c)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-06-05 08:56:01 följande:

En autistisk 15-åring som runkar framför en 11-åring. Det kan finnas helt andra orsaker. Han kan ha ett behov som han inte förstår hur han kan eller får uppfylla.

Straffet för det han gjort är i vart fall obetydligt om han skulle dömas. Så han kommer ju att finnas ute i samhället. Känns som en smart lösning i det här skedet att försöka mota olle vid grind snarare än att bannlysa honom.
    Sluta ta bort ansvaret för att han har en diagnos. Han har Aspergers, således är han normalbegåvad.
  • Anonym (JB)

Jag tror att det första ni bör göra är att flytta på sonen, han får bo någonstans. Dottern bör träffa kurator. 
    Ring soc och be om hjälp. Har sonen ingen kontakt hos BUP?

• Anonym (ANN)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-06-05 08:56:01 följande:

Sexualförbryyare börjar ofta tidigt med sina beteenden, och de tenderar eskalera. Eftersom han har uppvisa ett behov att göra så nära ett barn så går det inte att lita på honom. 
  • Anonym (Va?)

Hur vet du att hon talar sanning?

Svar på tråden Son har utsatt dotter