• Anonym (c)

Livet känns outhärdligt

Ja, som i rubriken. Jag går med konstanta självmordstankar, och dåligt mående, och har gjort det i flera år. ÅR. 
    Mitt liv är ett helvete. När jag dör av ålder, och när någon kommer fråga mig hur mitt liv var, kommer jag svara att jag hade aldrig ett liv. För jag har aldrig levt. 
    Denna ständiga ensamhet(inga vänner, ingen partner). Extra ont gör det vid högtider. Och snart är det midsommar. 
    ingen utbildning efter gymnasiet. 
    Lever med en ovanlig diagnos. 

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, är bara skönt att skriva av sig...
    Fattar att man själv är ansvarig över sitt liv, men jag vet inte hur jag ska vända på mitt liv. Kan nog inte det. Och samma tanke malar i mitt huvud HELA TIDEN: Hur kunde det blli såhär? HUR KUNDE DET BLI SÅHÄR?! 

Det gör så jävla ont. 

• Svar på tråden Livet känns outhärdligt
  • Anonym (K)

Varför har du inte pluggat vidare eller skaffat ett jobb? Varför har du inte vänner och partner? 

dessa frågor ställer jag till dig, jag har själv haft svårigheter med vänner och man måste ?vakna? om man ska ordna till sitt liv. 

• Anonym (c)
    Anonym (K) skrev 2024-06-04 01:10:32 följande:

Varför har du inte pluggat vidare eller skaffat ett jobb? Varför har du inte vänner och partner? 

dessa frågor ställer jag till dig, jag har själv haft svårigheter med vänner och man måste ?vakna? om man ska ordna till sitt liv. 

Jag har försökt plugga på uni, ett par gånger. Det har inte funkat. 
    Varför vet jag inte riktigt. Kanske pga dåligt mående(då mådde jag ännu sämre, pga omständigheter jag inte vill gå in på), kanske pga lågt IQ. 

• Anonym (Hin håle)

Vad är det för diagnos du har? 
    Lider med dig, vet hur det kan kännas.

• Anonym (Olyckskamrat)

Livet ÄR orättvist.Men det är bara så att man får spela med de kort man fått. Fysisk/psykisk sjukdom, uppväxt, man kan inte förändra det som hänt. Men flr mig har det hjälpt att tänka.
    Förändra det du kan, acceptera det du inte kan förändra och lär dig skillnaden.
    Att inse att så här blev mitt liv, det var tufft. Men när jag, äntligen, slutade älta det som hänt, det som inte hänt, förluster och och kränkningar då började jag kunna glädja mig åt småsaker. Livet blev inte bra, men bättre. Det har inte varit en lätt resa och ibland halkar jag tillbaka.

Svar på tråden Livet känns outhärdligt