• petermoller

    Staffanstorp, säkert för småbarnsfamilj?

    Jag och familjen har bestämt att köpa hus runtomkring Lund där vi har våra arbeten. Pga dålig ekonomi så har vi inte råd med Lomma/Bjärred o därför vi tittar på Kävlinge och Staffanstorp men kan ingenting om det förutom min gamla chef (boende i Staffanstorp) som alltid berättade om hur kriminella köpte upp hus o drog tills sig både skummisar och poliser, inget som lockar mig med mina småbarn. Något område man ska helst undvika? Har vi någon hemsida för mer samlad info om "incidenter" i olika områden?

  • Svar på tråden Staffanstorp, säkert för småbarnsfamilj?
  • Anonym (Staffanstorp)

    Staffanstorp är en säker liten ort med massor att göra och många affärer. Jag har själv bott här i över 25 år och fostrat 4 barn. Har aldrig känt någon otrygghet. 
    Ni är så välkomna hit😁

  • Aliona

    Jag skulle helt klart ha valt Kävlinge framför Staffanstorp. Det finns många betättelser som din chefs, även om jag vet att många trovs där också. Annars skulle jag ha funderat på vad som är smidigast för pendling. Var i Lund ska ni jobba? Har ni tänkt er bilpendla eller kollektivtrafik? En försel med Kävlinge är att tåget går dit så det är smidigare förbindelser. 

Svar på tråden Staffanstorp, säkert för småbarnsfamilj?